Reklama

Bank Pocztowy chce mieć 100 mln zł zysku rocznie

W nowej strategii bank zakłada m.in. silniejsze wejście na rynek e-commerce. Zyski mają być przeznaczane na wzmocnienie kapitału własnego.

Publikacja: 28.06.2023 16:34

Bank Pocztowy chce mieć 100 mln zł zysku rocznie

Foto: materiały prasowe

Bank Pocztowy przyjął w środę nową strategię na lata 2023-2026 pod hasłem „Bank blisko Ciebie i Twoich potrzeb”. Celem jest przede wszystkim wzrost liczby aktywnych klientów, utrzymanie wysokiej dochodowość i niskich kosztów ryzyka oraz szybka akumulację kapitału dla zbudowania dodatkowych buforów strategicznych dla podstawowych wskaźników regulacyjnych adekwatności kapitałowej.

Rozwój usług dla e-commerce

W horyzoncie 2023-2026 strategicznymi obszarami działania banku ma być finansowanie konsumpcyjne i usługi finansowe dla klienta detalicznego, obsługa masowych rozliczeń we współpracy z Pocztą Polską, rozwój usług finansowych dla e-commerce oraz usługi finansowe dla mieszkalnictwa.

Strategia koncentruje się w szczególności na bezpieczeństwie klientów i banku, rozumianym głównie jako przewidywalnym profilu ryzyka oraz samowystarczalności kapitałowej. Zapowiada też modernizację kluczowych systemów oraz cyfryzację procesów i większy nacisk na ESG.

Czytaj więcej

Kredyt 2 procent dostępny od 3 lipca. Nie we wszystkich bankach

100 mln zł zysku rocznie

- Nowa strategia wyraża nasze ambicje, ale także realne możliwości rozwoju z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań rynkowych – ocenia cytowany w komunikacie prasowym Jakub Słupiński, prezes Banku Pocztowego.

Reklama
Reklama

- Widzimy, że możemy dynamicznie rozwijać się na rynku detalicznym, także w zakresie udzielania kredytów gotówkowych, zdobywając nowych klientów między innymi dzięki jeszcze bliższej współpracy z Pocztą Polską. Wdrożymy bardzo ciekawą ofertę dla podmiotów z rynku e-commerce, która ułatwi nie tylko finansowanie zakupów, ale także samą dostawę towarów. Będziemy także rozwijać portfolio produktów dla sektora mieszkalnictwa. Ponadto Bank będzie nadal odważnie, ale co dla mnie szczególnie ważne – także odpowiedzialnie - inwestował w nowe technologie, między innymi w rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję – podkreśla prezes.

Według założeń nowej strategii zysk Banku Pocztowego w każdym roku przekraczać ma 100 mln zł, wskaźnik ROE wynosić będzie ponad 8 proc., a koszty ryzyka nie będą przekraczać 0,8 proc. Zyski mają być przeznaczane na kapitał własny, dzięki czemu do 2026 r. ich poziom ma wzrosnąć 4-krotnie do 1,2 mld zł. Wartość wskaźnika Tier I wzrośnie blisko dwukrotnie. Ponadto Bank planuje zakończyć realizację działań Planu Naprawy w zakresie adekwatności kapitałowej poprzez dokapitalizowanie w II półroczu 2023 r.

Czytaj więcej

Bank Pocztowy potroił swoje zyski

Plany naprawy

W 2022 r. Bank Pocztowy osiągnął 105 mln zł zysku netto w całym 2022 r. (co było rekordowo wysokim poziomem), a w I kw. 2023 r. – 51,9 mln zł. W kwietniu 2022 r. bank zakończył z sukcesem realizację planu naprawy w zakresie rentowności oraz uruchomił plan naprawy w zakresie adekwatności kapitałowej. Były to istotne fakty, które wraz ze zmianą sytuacji makroekonomicznej oraz zaleceniami nadzorczymi stały się przesłankami do opracowania nowej strategii, dostosowanej do nowych realiów.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku, obecnie głównymi właścicielami jest Poczta Polska (ok. 75 proc. akcji) oraz PKO Bank Polski.

Banki
Jest zgoda KNF na sprzedaż detalu Citi Banku. Kupi VeloBank
Banki
Czy UniCredit namiesza na polskim rynku? „Nie jest skazany na sukces”
Banki
Bank Pocztowy chce urosnąć i zwiększyć zyski
Banki
EBC odrzuca plan kredytu dla Ukrainy. 140 mld euro pozostaje zamrożone
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Banki
Klamka zapadła, banki zapłacą wyższy CIT. Kto na tym zyska, a kto straci?
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama