#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Rybak: Banki walczą o młodych ludzi

Wygoda, łatwość dostępu i funkcjonalność. To jest to, co adresujemy dzisiaj do młodych ludzi - mówi Wojciech Rybak, członek zarządu Banku Millennium.

Aktualizacja: 02.09.2016 13:45 Publikacja: 02.09.2016 13:04

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Rybak: Banki walczą o młodych ludzi

Foto: Rzeczpospolita

Banki coraz bardziej doceniają, jak cenni są dla nich również najmłodsi klienci. Ofert skierowanych do młodych ludzi stale przybywa i są one coraz lepiej dostosowane do potrzeb pokolenia Y – osób stale podłączonych z internetem i praktycznie nie rozstających się ze swoim smartfonem. W jaki sposób skutecznie dotrzeć do tzw. millenialsów?

- Docieramy do młodych klientów tymi samymi produktami, co do klientów z innych pokoleń. Różni się natomiast sposób, w jaki klienci z młodszego pokolenia używają produktów finansowych – mówi Wojciech Rybak.

- Myślę, że kluczem do sukcesu jest łatwość w dostępie do poszczególnych operacji – podkreśla.

Czasy, kiedy studenci w celu odebrania stypendium uczelnianego musieli osobiście wybrać się do banku, wypłacić pieniądze w gotówce i złożyć pokwitowania przy kasie przeminęły już z wiatrem. Teraz dzięki funkcjom takim jak płatności zbliżeniowe czy systemie BLIK klienci mają stały kontakt z bankiem w czasie rzeczywistym, kiedy dokonują dane transakcje. Opcje te cieszą się szczególną popularnością wśród młodych ludzi.

- Przykład innowacji adresowanej nie tylko do młodych, którą bank Millennium zamierza wdrożyć w najbliższych tygodniach, to proces ubezpieczenia pojazdu za pomocą aplikacji mobilnej. Wypełnianie wniosku o ubezpieczenie zawsze trwało dosyć dużo czasu i było obarczone dużym prawdopodobieństwem popełnienia błędu. My dzisiaj proponujemy dokładnie ten sam proces zrobiony za pomocą zaledwie czterech kliknięć – mówi Wojciech Rybak.

- Tak więc wygoda, łatwość dostępu i funkcjonalność. To jest to, co adresujemy dzisiaj do młodych ludzi – podsumowuje.

W którym momencie młodzi ludzie zaczynają interesować się posiadaniem własnego konta w banku? Czy radzą sobie z tym sami czy pomagają im w tym rodzice?

- Z raportu banku Millenium na temat pokolenia millenialsów, który zostanie niebawem opublikowany w całości, wynika, że po raz pierwszy z rachunkiem bankowym młodzi ludzie mają do czynienia w niewielkiej części wtedy, kiedy zadbają o to rodzice, a w większości wtedy, kiedy stają się oni pełnoletni albo zaczynają otrzymywać różnego rodzaju dochody – mówi Rybak.

- My staramy się docierać również do tych młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na swoją ścieżkę samodzielności zawodowej – dodaje. - Ze strony banków to jest duża inwestycja w przyszłość. Uważamy, że ważne jest, by być z klientem przez cały okres jego rozwoju osobistego i zawodowego.

Banki coraz bardziej doceniają, jak cenni są dla nich również najmłodsi klienci. Ofert skierowanych do młodych ludzi stale przybywa i są one coraz lepiej dostosowane do potrzeb pokolenia Y – osób stale podłączonych z internetem i praktycznie nie rozstających się ze swoim smartfonem. W jaki sposób skutecznie dotrzeć do tzw. millenialsów?

- Docieramy do młodych klientów tymi samymi produktami, co do klientów z innych pokoleń. Różni się natomiast sposób, w jaki klienci z młodszego pokolenia używają produktów finansowych – mówi Wojciech Rybak.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Zysk Pekao wyraźnie powyżej oczekiwań. Mocny początek roku
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił