Rok temu Getin Bank na nowo zdefiniował swoją politykę produktową. Celem było zwiększenie transparentności, uproszczenie oferty i sposobu komunikacji. Flagowym produktem, stanowiącym kwintesencję nowej strategii, jest Konto Proste Zasady, które spotkało się już z uznaniem ponad 172 tys. klientów.

- Konto to jest podstawą naszej oferty i kluczem do budowy stałej relacji z klientami. W ciągu roku z oferty skorzystało już ponad 170 tys. osób, co jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii budowy banku pierwszego wyboru - mówi Tomasz Misiak, członek zarządu GNB. - widzimy znaczący wzrost zaufania do naszej instytucji. Na koniec czerwca udział środków na rachunkach bieżących i kontach oszczędnościowych w depozytach ogółem przekroczył 30 proc. Jest to najlepszy wynik w historii naszego banku. Ponadto, tylko w trzecim kwartale pozyskaliśmy niemal 36 tys. aktywnych Kont Proste Zasady – dodaje.

Getin jest bankiem, który od lat miał inną strukturę depozytów niż sektor mający więcej tych bieżących, nisko lub wcale nie oprocentowanych. Obecnie w sektorze stanowią one blisko dwie trzecie całości depozytów, jedna trzecia to lokaty. Getin próbuje zwiększyć udział tych bieżących, dzięki czemu zmniejszy koszty finansowania.

Ten dziewiąty pod względem wielkości komercyjny bank w Polsce pozyskuje także młodszych klientów. - W ostatnim roku odnotowaliśmy znaczący wzrost zainteresowania naszą ofertą wśród młodszych klientów, około 20 proc. wszystkich rachunków to konta dla osób w wieku 18 - 26 lat. Ta grupa Klientów jest bardzo wymagająca - szuka rachunków bezpłatnych, ale jednocześnie oczekuje dodatkowych usług i funkcjonalności oraz nowoczesnej bankowości mobilnej - mówi Misiak. Posiadacze konta Proste Zasady, którzy nie ukończyli 26. roku życia, mają do dyspozycji bezwarunkowo bezpłatne konto osobiste. Mogą także skorzystać z Programu Rabatowego, w ramach którego płacąc kartą debetową Getin Banku za bilet w Multikinie, otrzymają 10 proc. zniżki. Ponadto, mają możliwość wyboru wizerunku na karcie spośród kilkunastu dostępnych propozycji.

- Cieszy nas fakt, że przyciągamy młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają zarządzać swoimi finansami. To perspektywiczna grupa klientów, więc zależy nam, aby zostali z nami na dłużej i zgodnie z realizowaną przez nas strategią, myśleli o Getin Banku jako o banku pierwszego wyboru. Stopniowe budowanie bankowości relacyjnej to nasz priorytet - podsumowuje członek zarządu Getin Noble Banku.