Ten serwis ma być częścią obecnej platformy internetowej i ułatwić pracę osobom odpowiedzialnym w firmach za finanse. Bank planuje dostarczać im potrzebnych bieżących informacji, np. o giełdzie, wskaźnikach ekonomicznych czy interesującej ich branży.

– Rozważamy wprowadzenie opłat za dodatkowe serwisy i niestandardowe konfiguracje platformy – mówi Dariusz Nalepa, szef departamentu bankowości transakcyjnej w BRE.

Jednym z powodów wdrażania nowych rozwiązań jest zastój na rynku kredytów dla przedsiębiorstw. BRE chce ułatwić firmom, które współpracują z tysiącami klientów (np. telekomunikacyjne, dostawcy energii), codzienne zarządzanie masowymi płatnościami. – Będziemy w stanie przygotować każdego dnia raporty, pokazać, kto zapłacił rachunek, a kto tego nie zrobił, chociaż musiał – podkreśla Nalepa. – Chcemy także zaoferować tego typu przedsiębiorstwom „miękką” windykację (np. kontakt telefoniczny).

Pracownicy banku już w przyszłym roku na polecenie obsługiwanej firmy będą kontaktowali się z osobami lub przedsiębiorstwami, które nie zapłaciły terminowo rachunku.