Główne cele finansowe to zwrot na kapitale ROE powyżej 15 proc., efektywność mierzona relacją kosztów do dochodów poniżej 45 proc.
Bank zakłada spadek kosztów ryzyka poniżej 120 punktów bazowych oraz utrzymanie stabilnej pozycji płynnościowej (L/D poniżej 100 proc. )
Aktywa mają rosnąć średnio o 4 - 5 proc. rocznie. Udział w rynku kredytów ogółem ma wzrosnąć z 16,1 proc. na koniec 2012 r. do 17 proc., a udziału w rynku depozytów ma się zwiększyć z 16,8 proc. na koniec 2012 r. do około 18 proc. Bank chce utrzymać udziały w rynku kredytów konsumpcyjnych i złotowych kredytów hipotecznych) przy wzroście udziałów w kredytach dla przedsiębiorstw. Planuje też wzrost udziałów w depozytach przedsiębiorstw. Bank chce umocnienie sieci dystrybucji tzw. Polsce powiatowej oraz w atrakcyjnych lokalizacjach dużych miast.
Strategia zakłada aktywne podejście do akwizycji poprzez „zarezerwowanie" kapitału oraz aktywny monitoring rynku. Potencjalne cele akwizycji to głównie małe i średniej wielkości banki. Do akwizycji zagranicznych bank podchodzi oportunistycznie, a potencjalne cele akwizycji będą zależeć od sytuacji właścicieli banków oraz oceny atrakcyjności inwestycji
Strategia zakłada umocnienie pozycji marki PKO Banku Polskiego jako marki o najwyższej wartości w polskim sektorze bankowym. Bank podał, że szacowana aktualna wartość marki wynosi około 3,7 mld złotych. W nowej strategii bank stawia m.in. na poprawę oferty dla klientów, elastyczność obsługi, nowoczesne produkty, innowacyjność i mobilne technologie.