Elektroniczne platformy wymiany walut są wciąż udoskonalane przez banki. Początkowo przedsiębiorcy mogli skorzystać tylko z najprostszych opcji zakupu i sprzedaży walut. Teraz powszechnie dostępne są nie tylko transakcje spot (rozliczane natychmiastowo), ale również transakcje terminowe (forward). Dodatkowo klienci mogą składać zlecenia z limitem ceny, jak np. ograniczające straty (stop loss) lub pozwalające na realizację zysku (take profit). Niektóre banki (m.in. BRE Bank, Raiffeisen Polbank) umożliwiają klientom przeprowadzenie transakcji natychmiastowej wymiany walut bez środków na rachunku. Aby operacja nie była anulowana, konto w ciągu dwóch dni musi być zasilone odpowiednią kwotą.
1,87 mln to liczba klientów z sektora MSP, którzy mają podpisane umowy na usługi bankowości internetowej
– Z takiej opcji może skorzystać klient w sytuacji, gdy kurs waluty jest bardzo atrakcyjny, a on spodziewa się wpływu środków na konto w ciągu dwóch dni roboczych – mówi Marcin Napiórkowski, menedżer produktu iBRE FX z BRE Banku.
Zwiększa się również stopień integracji platform walutowych z systemami bankowości internetowej, co sprawia, że operacje są bardzo szybko rozliczane na rachunkach klienta. Niektóre platformy (np. Banku BPH, BRE Banku) są nawet częścią takich systemów. – Platforma eFX Trader jest w pełni zintegrowana z bankowością internetową. Użytkownik ma do niej dostęp zaraz po zalogowaniu. Platforma otwiera się w osobnym oknie przeglądarki i jest w pełni internetowa, co oznacza, że nie jest wymagane instalowanie dodatkowych aplikacji – wyjaśnia Agnieszka Mazek, ekspert ds. walutowych platform transakcyjnych w Alior Banku. Firmy poprzez platformy mogą również założyć depozyty walutowe.
Coraz częściej platformy są wyposażone w narzędzia analityczne oraz serwisy informacyjne. Przykładowo dostęp do aktualnych analiz rynkowych mają klienci m.in. Alior Banku, BRE Banku czy Citi Handlowego.