Aplikacja PeoPay umożliwia płatności między telefonami komórkowymi, w punktach usługowo-handlowych, sprawdzenie historii rachunku, salda, a od niedawna także wypłaty z bankomatów. Aplikacja umożliwia również przesyłanie pieniędzy na numer telefonu komórkowego poprzez zeskanowanie QR kodu zaprezentowanego na telefonie odbiorcy lub poprzez zbliżenie telefonów obsługujących protokół NFC. Użytkownik, który nie posiada PeoPay dostanie sms z informacją,  jak zarejestrować się i otrzymać przesłane pieniądze.

– Wprowadzamy tę usługę właśnie teraz, ponieważ wakacje to dobry czas, by przesłać dziecku pieniądze na komórkę i wypłacić je z bankomatu. Chcemy, by klienci przyzwyczaili się do używania telefonu w każdej sytuacji, kiedy potrzebują dostępu do swoich środków finansowych, także poprzez wypłatę z bankomatu bez użycia tradycyjnej karty płatniczej. Naszym celem jest jednak to, by zaczęli używać telefonu do realizacji płatności bezgotówkowych – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor Departamentu Klienta Detalicznego w Banku Pekao.

Aplikacja PeoPay dostępna jest dla wszystkich osób korzystających z bankowości, nie tylko dla klientów Pekao.

Każdy użytkownik po pobraniu aplikacji i zarejestrowaniu się dostaje do dyspozycji indywidualny rachunek prepaid. Rachunek do płatności mobilnych można zasilić online z dowolnej karty, przelewem od innego użytkownika systemu lub zwykłym przelewem bankowym.

Według danych NBP w Polsce jest więcej telefonów niż kart płatniczych (54 mln wobec 33 mln). Równocześnie szacuje się, że w bieżącym roku smartfony będą stanowić połowę wszystkich sprzedanych telefonów. Poza promocją opłata za wypłatę z bankomatu będzie wynosiła 2 zł.