mBank zaczyna odłączać klientów

Cała operacja ma zostać sfinalizowana przed końcem przyszłego roku.

Publikacja: 10.12.2013 09:39

mBank zaczyna odłączać klientów

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Zawisza

mBank zaczyna wyłączenia poprzedniej wersji serwisu transakcyjnego. Proces będzie przeprowadzany etapami w trakcie 2014 r., a pierwsza grupa 4 tys. klientów banku została właśnie poinformowana o zmianach.

W ich wypadku system zostanie wyłączony 9 stycznia 2014 r. Tak bliski termin może być dla klientów zaskakujący, bo zarząd banku zapowiadał jeszcze niedawno, że na razie oba systemy będą funkcjonować równolegle i nie ma wyznaczonej granicznej daty wyłączenia dotychczasowego.

Nowy system transakcyjny został wprowadzony w czerwcu, ale klienci byli do niego przyłączani etapami, nie wszyscy mieli dostęp od początku jego funkcjonowania.

Początek wyłączeń

– Uruchamiając serwis transakcyjny w nowym wydaniu, daliśmy klientom czas na przygotowanie się do zmiany. Aby proces był jak najbardziej przyjazny dla użytkowników, w okresie przejściowym mogli oni korzystać jednocześnie z obu wersji systemu. W tym czasie obserwowaliśmy ich zachowania, analizowaliśmy uwagi i na tej podstawie dostosowywaliśmy system, by był jeszcze bardziej komfortowy – podkreśla Michał Panowicz, szef projektu nowego mBanku. Serwis ma nowy design, nawigację oraz nowe rozwiązania technologiczne i funkcjonalności. Przedstawiciele banku podkreślają, że serwis zapewnia tę samą funkcjonalność w zakresie produktów i usług, co dotychczasowy, uruchomiony 13 lat temu, system, a dodatkowo gwarantuje użytkownikom nowe możliwości.

Cała inwestycja związana z nową platformą elektroniczną, także z aplikacją mobilną, która zostanie zaprezentowana na początku 2014 r., kosztowała 100 mln zł.

Do tej pory wszyscy klienci, którzy mieli dostęp do nowego serwisu, mogli korzystać z dotychczasowego serwisu. Wcześniej nie padały żadne, nawet przybliżone, daty wyłączenia starego systemu. a

Połowa już korzysta z nowego serwisu

– Jesteśmy przygotowani, by móc dalej rozwijać mBank dla klientów detalicznych, wykorzystując jedną z najnowocześniejszych platform bankowych na świecie. Dlatego rozpoczynamy zapowiadany od początku proces wyłączania poprzedniego serwisu transakcyjnego. Szczególnie że dziś ponad 50 proc. klientów loguje się na nową platformę, a liczba jej użytkowników systematycznie wzrasta – przekonuje Michał Panowicz.

Obecnie wszyscy klienci dawnego mBanku mogą już korzystać z nowej platformy transakcyjnej. Nowa platforma była udostępniana im stopniowo.

O wyłączeniu systemu bank będzie informować klientów z wyprzedzeniem za pośrednictwem komunikatów w serwisie transakcyjnym i wiadomości e-mail. Każdy użytkownik otrzyma też SMS-a.

Klienci dawnego MultiBanku (jest ich około 650 tys.) będą mogli z niej korzystać dopiero na przełomie 2014 i 2015 r. To niejedyne zmiany w tym banku, bo 25 listopada BRE Bank zmienił nazwę na mBank (13 lat po narodzinach marki mBank). Tym samym zniknęła marka BRE oraz Multibank.

Klienci dawnego Multibanku oraz klienci korporacyjni są dziś klientami mBanku. Proces rebrandingu rozpoczął się już wcześniej, w czerwcu 2013 r., kiedy zmieniono logotyp internetowego mBanku.

Obecnie bank obsługuje ponad 4,3 mln klientów, a w 2015 r. chce mieć ich 5 mln. Działa także w Czechach i na Słowacji.

Zmiana brandu

Zmieniła się także sama nazwa spółki BRE Bank na mBank SA. Wiceprezes Cezary Kocik w wywiadzie dla „Rz" pod koniec listopada powiedział, że proces wymiany oznakowania zewnętrznego oddziałów zakończy się w pierwszym kwartale przyszłego roku. Z czasem placówki będą gotowe do obsługi różnych grup klientów. Już dziś dotychczasowe oddziały MultiBanku dostępne są dla wszystkich klientów bankowości detalicznej. Docelowo będą tam też oferowane podstawowe usługi dla klientów korporacyjnych. Proces połączenia oddziałów banku rozłożony jest w czasie i ma zakończyć się w 2018 r. Do tego czasu placówki korporacyjne od detalicznych odróżnia opis: „mBank, oddział korporacyjny".

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

m.sajewicz@rp.pl

mBank zaczyna wyłączenia poprzedniej wersji serwisu transakcyjnego. Proces będzie przeprowadzany etapami w trakcie 2014 r., a pierwsza grupa 4 tys. klientów banku została właśnie poinformowana o zmianach.

W ich wypadku system zostanie wyłączony 9 stycznia 2014 r. Tak bliski termin może być dla klientów zaskakujący, bo zarząd banku zapowiadał jeszcze niedawno, że na razie oba systemy będą funkcjonować równolegle i nie ma wyznaczonej granicznej daty wyłączenia dotychczasowego.

Pozostało 88% artykułu
Banki
EBC znów obciął stopę depozytową. Czwarty raz w 2024 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Banki
Niespodziewany ruch banku centralnego Szwajcarii ws. stóp procentowych
Banki
Szwajcarski bank centralny tnie stopy mocniej niż się spodziewano
Banki
Ludwik Kotecki, RPP: Adam Glapiński złamał naszą dżentelmeńską umowę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Banki
Były prezes państwowego banku chińskiego idzie do więzienia