PKO BP otwiera się na studentów

Instytucja celuje w młodych klientów. Chce pozyskiwać jedną trzecią studentów zaczynających korzystać?z bankowości.

Publikacja: 13.01.2014 11:16

Bank wprowadził nowy pakiet składający się z konta i powiązanych z nim produktów dla grupy wiekowej 18–26 lat.

To kolejny krok w strategii pozyskiwania młodych klientów. Wcześniej bank wprowadził program SKO w nowej elektronicznej odsłonie, a w drugiej połowie ubiegłego roku konta Junior.

PKO Bank Polski prowadzi 150 tys. rachunków SKO, a w tym programie uczestniczy już jedna trzecia szkół. Natomiast kont Junior dla dzieci w wieku 0–12 lat jest już 80 tys.

– Wyzwaniem było zbudowanie oferty dla młodych osób w wieku 18–26 lat. To duża populacja, a jednocześnie bardzo perspektywiczna grupa i relatywnie nisko ubankowiona – tłumaczy Szymon Wałach, dyrektor pionu klienta indywidualnego PKO BP. Studentów szkół wyższych jest niemal 1,8 mln i na tę grupę poluje bank.

– Chcemy pozyskiwać co trzeciego nowego studenta, to więcej, niż wynosi udział PKO BP w rynku bankowym. W skali roku będzie to ponad 100 tys. pozyskanych studentów – dodaje Szymon Wałach.

Z badań wynika, że najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy otwieraniu pierwszego konta jest rekomendacja rodziców bądź znajomych, natomiast dwa główne powody zmiany konta to wysokie opłaty za prowadzenie oraz za wypłaty z bankomatów.

Dlatego bank liczy, że konto bez opłat za prowadzenie i z opcją zwolnienia z opłaty za kartę w przypadku wykonania co najmniej pięciu transakcji miesięcznie (w przypadku braku transakcji opłata wynosi 5 zł, a każda wykonana zmniejsza opłatę o 1 zł).

Z badań wynika, że po 26. roku życia klienci stają się mniej lojalni, dlatego nowa oferta opiera się nie tylko na koncie osobistym, ale pakiecie produktów, które pozwolą zbudować długotrwałą relację z bankiem – podkreślają przedstawiciele PKO BP. Bank mocno postawił na produkty depozytowe z opcją automatycznego oszczędzania.

W ramach pakietu dostępne są także płatności mobilne z darmową aplikacją IKO. Z przeprowadzonego sondażu wynika również, że wbrew obiegowej opinii pierwsze konto studenci wolą otwierać w oddziale niż przez Internet.

—Monika Sajewicz

Bank wprowadził nowy pakiet składający się z konta i powiązanych z nim produktów dla grupy wiekowej 18–26 lat.

To kolejny krok w strategii pozyskiwania młodych klientów. Wcześniej bank wprowadził program SKO w nowej elektronicznej odsłonie, a w drugiej połowie ubiegłego roku konta Junior.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Banki
W Banku Millennium więcej ugód niż pozwów. Kiedy koniec sagi frankowej?
Banki
Sprzedaż Santander Bank Polska da impuls do dużych przetasowań na rynku?
Banki
ING BSK i Citi Handlowy pokazały dobre wyniki
Banki
Kryptowalutowa afera korupcyjna na Litwie. Zamieszany urzędnik banku centralnego
Banki
Zysk Citi Handlowego powyżej oczekiwań rynkowych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem