- Rachunek można otworzyć robiąc telefonem zdjęcie dowodu osobistego i wprowadzając trzy dane - tłumaczy Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej w Meritum Banku.
Zastrzega, że sposób otwierania konta w aplikacji mobilnej jest zgodny z rekomendacjami Związku Banków Polskich dotyczącymi bezpieczeństwa.
Idea aplikacji polega na tym, że kanał mobilny ma być samodzielny, co oznacza, że można w nim przeprowadzać wszystkie operacje dostępne w bankowości internetowej.
– Przy budowie systemu przyjęliśmy założenie, że ma to być rozwiązanie kompletne. Nasza aplikacja może zastąpić serwis internetowy, bez względu na to, czy korzysta z niej klient indywidualny czy firma. Postawiliśmy na rozwiązanie, które znosi większość „fizycznych" ograniczeń występujących w standardowych kanałach komunikacji z bankami – dodaje Małgorzata Adamczyk.
Aplikacja jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm.