Garnitur z logo może być reklamą firmy Wydatki na służbowy strój można wrzucić w koszty jako działanie reklamowe
To przełomowe stanowisko
Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. W wyroku z 27 kwietnia br. (III SA/ Wa 2644/06) stwierdził, że pracownicy paradujący w ubiorach z logo reklamują swoją firmę. Dotychczas przyjmowało się, że jest to reprezentacja, czyli tworzenie i utrwalanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Dlaczego to rozróżnienie jest tak istotne? Otóż wydatki na reprezentację od 1 stycznia br. nie mogą być kosztem podatkowym (wcześniej były rozliczane w ramach limitu 0,25 proc. przychodów). Możemy natomiast odliczyć koszty reklamy, i to bez względu na to, czy jest publiczna, czy niepubliczna. Dlatego przedsiębiorcy muszą wyraźnie oddzielić reprezentację od innych działań promocyjnych.Czy wydatek na służbowy strój może być kosztem podatkowym? Organy podatkowe czasami się na to zgadzały, ale pod warunkiem rozliczenia go w ramach limitu reprezentacji (oczywiście z wyjątkiem klasycznej odzieży roboczej; więcej na ten temat pisaliśmy 30 kw...
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"
Oferta promocyjna: dostęp do treści rp.pl już od 9,90 zł za miesiąc!
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.
KUP TERAZ
×
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.