fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Poszukiwanie pracy

Reputacja online decyduje o pracy

Poszukiwanie pracownika w sieci
AFP
Firmy, które rekrutują pracowników, szukają w sieci informacji na ich temat. Także partnerzy biznesowi sięgają do zasobów Internetu, by sprawdzić współpracownika
„Reputacja online jest tak samo ważna jak ta w realnym życiu” – wynika z najnowszego raportu Pew Research Center. Według jego danych ponad 30 proc. internautów szuka w sieci informacji o ludziach, z którymi pracuje, oraz o konkurencji.
Dane te potwierdzają także statystyki 123people.pl, światowej wyszukiwarki osób, od sierpnia dostępnej również na polskim rynku.
– Nikt oficjalnie nie powie, że nie zaprosił nas na rozmowę rekrutacyjną dlatego, że zobaczył w sieci kompromitujące zdjęcia czy informacje na nasz temat, które zresztą często sami tam umieszczamy – mówi Ilona Grzywińska, polski ekspert wyszukiwarki. Jak dodaje, wielu pracowników nie chce, by wiedziano, co robili kilka lat temu.
– Ostatnio zgłosiła się do mnie osoba, która kilka lat temu sprzedawała płyty i filmy na Allegro, a teraz chce objąć poważne stanowisko w firmie ubezpieczeniowej i nie życzy sobie, by ktoś identyfikował ją z dawną działalnością – opowiada Ilona Grzywińska. Administrator strony internetowej ma obowiązek usunięcia na naszą prośbę informacji, ale to my musimy zgłosić żądanie.
[wyimek]72 proc. firm szuka w serwisach społecznościowych kandydatów do pracy[/wyimek]
– Nasz cyfrowy ślad to nie tylko profil w serwisie społecznościowym. To również historia naszych zakupów w sieci, wypowiedzi na forach, komentarze na blogach. I to my musimy te informacje kontrolować, a możliwości, jakie dają social media, wykorzystywać do własnych celów – radzi Russell E. Perry, dyrektor zarządzający 123people.
Firma Microsoft przeprowadziła badania w krajach Unii Europejskiej, z których wynika, że 43 proc. europejskich rekruterów zawsze kontroluje reputację online potencjalnych kandydatów, zanim zaprosi ich na rozmowę. 23 proc. osób odpowiedzialnych za HR przyznało także, że odrzuciło jakąś kandydaturę ze względu na nieodpowiednie komentarze lub zdjęcia umieszczane w serwisach społecznościowych czy blogach. – Umiejętne zarządzanie reputacją online wzmacnia naszą pozycję na rynku pracy i może sprawić, że otrzymamy więcej ofert – mówi Anna Cholewicka, starszy konsultant w firmie doradztwa personalnego Inwenta.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA