fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Azja napędziła sprzedaż Danone

Bloomberg
W 2009 r. francuski koncern poprawił ubiegłoroczny zysk operacyjny. Pomogły mu niskie ceny surowców. Zysk netto zwiększył się o 11,4 proc., do 1,41 mld euro
Największy na świecie producent jogurtów i czołowy producent wody butelkowanej zanotował w ubiegłym roku ok. 2,3 mld euro zysku operacyjnego.
Był on o 7,4 proc. wyższy niż w 2008 r. Przychody Danone wyniosły 14,98 mld euro. Bez uwzględnienia różnic kursowych oraz akwizycji wyniki ten był o 3,4 proc. wyższy niż rok wcześniej.
Wielkość sprzedaży Danone urosła o 5,2 proc. Największy wzrost zanotował jego segment odżywek (o 10,7 proc.), najmniejszy żywność dla niemowląt (4,2 proc.). Regionem, gdzie sprzedaż francuskiego koncernu rosła najszybciej — o niemal 11 proc. — była Azja. W Europie Danone zwiększył ją o 2,2 proc.
Danone nie podał wyników zanotowanych w Polsce. W 2008 r. jego przychody wyniosły ok. 1,56 mld zł. Francuzi są w naszym kraju czołowym producentem jogurtów i deserów mlecznych. Należąca do nich marka Żywiec Zdrój jest liderem polskiego rynku wody butelkowanej. Po spadku na początku notowań akcje Danone zdrożały 1,8 proc., do 41,72 euro.
Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA