fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Prawo w firmie

Handel autami straci preferencje

Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński
Mogą wzrosnąć ceny samochodów i ich serwisowania – alarmują dilerzy
Powodem jest wygaśnięcie 31 maja 2010 r. rozporządzenia 1400/2002, znanego jako GVO lub BER, wyłączającego dystrybucję samochodów i ich obsługę z ogólnych zasad handlu. Zastąpi je rozporządzenie 2790/99 Komisji Europejskiej, które nie uwzględnia specyfiki branży. Pozwoli zakazywać tworzenia salonów wielomarkowych i szybciej zrywać umowy z dilerami.Przewodniczący Związku Dealerów Samochodów Adam Pietkiewicz uważa, że wielomarkowe salony są wygodne dla klientów. Świadczą o tym wyniki wielomarkowych dilerów, których jest ośmiu w pierwszej dziesiątce największych polskich firm sprzedaży samochodów.– Według nowych zasad koncerny samochodowe mogłyby zakazywać prowadzenia salonów wielomarkowych przez pierwsze pięć lat współpracy, a przecież w miastach do 100 tys. mieszkańców może się utrzymać tylko wielomarkowy diler – twierdzi dyrektor biura ZDS Marek Konieczny.Pietkiewicz dodaje, że po wygaśnięciu rozporządzenia 1400/2002 prawo przestanie chronić inwes...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA