fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Poczta Polska wygrywa z InPostem na Allegro

Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz
Rynek e-commerce w Polsce opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem portalu aukcyjnego Allegro – 65 proc. e-sprzedawców wybiera tę platformę jako podstawowy kanał sprzedaży – wynika z najnowszego badania TNS Polska.

Według danych TNS 65 proc. Allegrowiczów (kupujących online) korzysta przy zamawianiu towaru z usług Poczty Polskiej. Konkurencyjną ofertę InPostu wybiera co dziesiąty z ankietowanych.

E-przedsiębiorcy obecni na Allegro najchętniej korzystają z małych paczek do 1 kg. Cena takich przesyłek przy zamówieniu pakietów spada nawet poniżej 3,6 zł netto i uwzględnia już koszt opakowania. W tej grupie wagowej dominuje Poczta (PP). E-sprzedawcy do klientów paczki wysyłają również za pośrednictwem DPD/Siódemka (około 21 proc.), DHL (18 proc.) i UPS (17 proc.).

Małe paczki, czyli te ważące do 1 kg, to coraz częściej oferowany w Polsce format wysyłki. PP oferuje klientom cztery formy „Pakietu Poleconego eCommerce", czyli opakowania firmowe (5 sztuk, 10, 15 lub 20). W nowej ofercie PP oferuje bezpłatny zwrot przesyłki w przypadku nieodebrania jej przez adresata oraz dla kupujących na Allegro.

- Tego typu badania to zaklinanie rzeczywistości i próba wytłumaczenia utraty kolejnego segmentu rynku przez Pocztę Polską. Wynika z nich bowiem, że PP jest gigantem na polskim rynku e-commerce, tymczasem obiektywne dane dają jej ok 20-25 proc. udział w tym rynku – komentuje Wojciech Kądziołka, Rzecznik InPostu. Spółka, którą reprezentuje, rozpoczęła współpracę z Allegro dokładnie rok temu. – W tym czasie wywalczyliśmy silną pozycję. Wynika to z faktu, że przedstawiliśmy atrakcyjną ofertę zarówno dla e-sprzedawców, jak i konsumentów. Warto zauważyć, że Poczta Polska jest obecna na Allegro od kilkunastu lat i zalicza trend spadkowy. Jestem przekonany, że za rok udział Poczty Polskiej spadnie, a nasz - w kolejnym roku działalności – wzrośnie – przekonuje Rzecznik InPostu.

Badanie TNS Polska pokazuje także, że dla e-sklepów przy wyborze firmy obsługującej wysyłkę towarów do klientów najbardziej liczy się cena oferowanych usług. Istotny jest także gwarantowany czas doręczenia – to jeden z kluczowych czynników wyboru operatora logistycznego. Najpopularniejsze usługi dodatkowe to monitoring przesyłek oraz możliwość otrzymania informacji o doręczeniu przesyłki.

Badanie TNS Polska zostało na zamówienie Poczty Polskiej. Grupa badana to 307 firm, które swoją działalność sprzedażową prowadzą online.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA