fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Polskie wódki wysoko w Millionaires' Club

Polacy odwracają się od "czystej"
Fotorzepa, Robert gardziński RG Robert gardziński
Krajowe marki znów trafiły do grupy najlepiej sprzedających się na świecie. W tym roku ?o powtórkę dobrych wyników może być trudniej, bo żniwo zbiera podwyżka akcyzy.
O 43 proc., do 18 mln litrów, zwiększyła się w 2013 r. sprzedaż Soplicy należącej do spółki CEDC, którą rok temu przejął za długi rosyjski miliarder Roustam Tariko. Tak duży skok zagwarantował polskiej marce drugie miejsce wśród wódek, na które popyt rośnie najszybciej na świecie – wynika z najnowszego rankingu Millionaires' Club  przygotowanego przez pismo „Drinks International".Soplicę, która swój wynik zawdzięcza m.in. rosnącej popularności wódek smakowych, wyprzedziła tylko Morosha należąca do Global Spirits.  Na ósmym miejscu tego zestawienia znalazła się Żołądkowa Gorzka, której właścicielem jest Stock Spirits. Oczko niżej trafiła Żubrówka, należąca również do CEDC.Marka ta zajęła też piąte miejsce wśród najpopularniejszych wódek o zasięgu globalnym. To najlepszy wynik wśród trunków z Polski. Produkowany przez grupę Belvedere Sobieski trafił na 13. pozycję, a Wyborowa grupy Pernod Ricard znalazła się dwa oczka niżej.– Sukces Żubr...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA