fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Firma

Skrócił się czas trwania zamówień na roboty budowlane o wartości powyżej progów unijnych

www.sxc.hu
Postępowanie o wartości poniżej progów unijnych trwa średnio 32 dni, ?powyżej – 92 dni.
W stosunku do poprzedniego roku nieco skrócił się czas trwania najbardziej skomplikowanych zamówień – na roboty budowlane o wartości powyżej progów unijnych. Tu bowiem średni czas trwania postępowania w 2013 r. wyniósł 113 dni, a w 2012 r. było to 121 dni. Takie dane podaje Urząd Zamówień Publicznych w projekcie sprawozdania z funkcjonowania systemu w 2013 r.
Inne postępowania nieco się wydłużyły. Przeciętny czas trwania postępowania o wartości zamówienia poniżej progów unijnych wyniósł bowiem 32 dni, podczas gdy w 2012 r. było to 31 dni. Przetarg nieograniczony (stosowany najczęściej) trwa w tych mniej wartościowych zamówieniach średnio 32 dni (w 2012 r. – 31), ograniczony 62 dni (w 2012 r. – 60), negocjacje z ogłoszeniem 93 dni (2012 r. – 74), dialog konkurencyjny 131 dni (2012  r. – 76),  licytacja elektroniczna 31 dni (2012 r. – 32).
Postępowania powyżej progów trwają średnio 92 dni. W 2012 r. było to 86 dni. Tu przetarg nieograniczony trwa średnio 91 dni (2012 r. – 86), ograniczony 130 dni (2012 r. – 112), negocjacje z ogłoszeniem 130 dni (2012 r. – 161),  dialog konkurencyjny  275 dni (2012 r. – 226).
Liczba ofert składanych w jednym postępowaniu jest porównywalna z ubiegłymi latami. W zamówieniach o wartości poniżej progów unijnych  średnia ofert składanych w jednym postępowaniu to 2,96, czyli identycznie z 2012 r. Aż w 39 proc. postępowań o zamówienie walczyła tylko jedna firma. Najczęściej jest tak w przypadku dostaw i usług. Większa walka konkurencyjna dotyczy robót budowlanych – aż w 36 proc. przypadków składano pięć lub więcej ofert.  W przypadku zamówień powyżej unijnych progów średnia ofert składanych w postępowaniu to 2,46 (w 2012 r.– 2,36).
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA