fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Doradca z urzędu pracy pomoże pracodawcy znaleźć najlepszego pracownika

www.sxc.hu
Od ponad dwóch tygodni powiatowe urzędy pracy oferują nową usługę – wsparcie profesjonalnego specjalisty w pozyskiwaniu przez pracodawców nowych zatrudnionych.
Chodzi o doradcę klienta w PUP. Funkcję tę wprowadziła obowiązująca od 27 maja 2014 r. nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracyz 14 marca 2014 r. (DzU z 2014 r., poz. 598, dalej ustawa o promocji zatrudnienia). Mogą ją pełnić pracownicy powiatowych urzędów pracy (PUP). Ma to zapewnić ciągłość obsługi zainteresowanego przez jedną osobę i zwiększyć zaufanie bezrobotnych do PUP.Jakie zadania Nowe przepisy stanowią, że pracownikami publicznych służb zatrudnienia są zatrudnione w nich osoby, w tym m.in. pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, specjaliści do spraw rozwoju zawodowego, specjaliści do spraw programów. To spośród nich rekrutuje się doradców klienta. Do zadań doradcy klienta należy stała opieka nad bezrobotnym. Przykładami takich działań są:- ustalanie profilu pomocy,- przygotowanie i nadzór nad realizacją indywidualnego planu działania,- świadczenie podstawowych usług rynku pracy w formie indywidualnej.Na czym sk...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA