fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Czas pracy kierowców: koniec ułatwień na wschodzie

ROL
Koniec ułatwień w organizacji czasu pracy kierowców w porównaniu ?z przewozami unijnymi. To skutek przyjęcia przez Polskę po blisko czterech latach opóźnienia, zmian do umowy AETR, które wprowadzono jeszcze w 2010 r.
Niektóre regulacje nadal będę się jednak różnić, a uważać należy zwłaszcza na zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu.Gdzie bez zmian W listopadzie 2013 r. prezydent ratyfikował zmiany do umowy AETR, ale odpowiednie oświadczenie rządowe i treść zmienionej umowy opublikowano w Dzienniku Ustaw dopiero 28 marca 2014 r. (DzU z 2014 r., poz. 409). W ten sposób przyjęto w Polsce zmiany wprowadzane do umowy w 2003, 2006 i 2010 r. Wreszcie spowodowało to, że naszych kierowców od 12 kwietnia br. obowiązują jednolite zasady, jak szoferów zatrudnionych w innych państwach będących stroną umowy AETR.Bez zmian pozostały tylko kwestie dopuszczalnego czasu prowadzenia pojazdu. Wynosi on dziewięć godzin dziennie ?z możliwością przedłużenia dwa razy w tygodniu do 10 godzin, 56 godzin tygodniowo i nie więcej niż 90 godzin w okresie dwutygodniowym. Te zagadnienia już wcześniej były bowiem uregulowane tak jak przy przewozach w Unii Europejskiej.W sprawach dotyczących przerw w jeździe...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA