fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Mediacja z klientem: spór nie musi trafić do sądu konsumenckiego

Spór z klientem rozstrzygają stałe polubowne sądy konsumenckie.Skutecznym sposobem rozwiązania konfliktu jest też mediacja. Przedsiębiorcy dostrzegają korzyści z pozasądowych metod rozjemczych.
Konflikty przedsiębiorców ?z klientami czy kontrahentami nie muszą trafiać na wokandę. Istnieją pozasądowe metody rozstrzygania sporów: mediacje oraz sądy konsumenckie. Ich zaletą są uproszczone procedury, krótkie terminy ?i niskie koszty.Stałe polubowne sądy konsumenckie (SPSK) działają przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Co do zasady rozpatrują one spory dotyczące sprzedaży oraz świadczenia usług, których wartość nie przekracza 10 tys. zł. Jednak SPSK przy Inspekcji Handlowej w Warszawie nie ma ograniczonej wartości przedmiotu sporu. Postępowanie ?w SPSK przy IH jest bezpłatne z wyjątkiem kosztów ewentualnej opinii rzeczoznawcy lub biegłego. Oczekiwanie na wydanie rozstrzygnięcia wynosi przeciętnie do dwóch miesięcy. Jednak aby sąd zajął się sprawą, muszą na to wyrazić zgodę zarówno konsument, jak i przedsiębiorca. Firmy coraz częściej korzystają z tej możliwości. Łączna wartość spraw rozpatrywanych przez SPSK w ciągu pięciu o...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA