fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Przybywa wolontariackich akcji przed Bożym Narodzeniem

Wolontariusze z PZU - uczestnicy mikołajkowej akcji
Rzeczpospolita, Marek Zieliński
Nawet jeśli okres Bożego Narodzenia to dla biznesu częściej okazja do aktywności filantropijnej, nie brakuje też pola do popisu dla firmowych wolontariuszy. Organizują oni m.in. mikołajkowe imprezy dla dzieci i paczki dla ubogich.
Co roku od początku grudnia do połowy stycznia wolontariusze z Citi Handlowego jeżdżą wraz z firmowym św. Mikołajem na świąteczne spotkania w placówkach opiekuńczo-wychowawczych w całej Polsce. Dzieci dostają wtedy prezenty, które wcześniej pracownicy banku kupili w ramach akcji „Zostań asystentem św. Mikołaja". (Na specjalnej intranetowej platformie firmy są publikowane listy z marzeniami dzieci).
W pomocników św. Mikołaja wcielają się też w grudniu wolontariusze Grupy PZU, która wraz ze Stowarzyszeniem Centrum Wolontariatu organizuje mikołajkową akcję w placówkach opiekuńczych dla dzieci i młodzieży. Pracownicy PZU pomagają w zakupie i pakowaniu prezentów, a potem w przygotowaniu i prowadzeniu dziecięcych imprez.
Z roku na rok przybywa przedsiębiorstw, które przed świętami chcą pomóc innym – choćby poprzez udział w którejś z ogólnopolskich akcji. Ostatnio firmowym hitem jest Szlachetna Paczka – ogólnopolski program świątecznej pomocy, organizowany od 2001 r. przez Stowarzyszenie Wiosna. W tym roku w akcję włączyli się m.in. pracownicy PZU, sieci Carrefour (którzy przygotowali też dodatkowo kilkaset paczek świątecznych dla fundacji wspierających dzieci i niepełnosprawnych) oraz Microsoft Polska.
– Kilkadziesiąt osób z różnych działów skompletowało paczkę składającą się z 16 dużych kartonów – podkreśla Katarzyna Lorecka, kierownik ds. odpowiedzialności społecznej w spółce i koordynatorka jej programu wolontariatu. To niejedyna świąteczna inicjatywa samych pracowników Microsoftu, gdzie w firmowym programie wolontariatu co roku bierze udział 35–40 proc. załogi.
W tym roku już po raz drugi pomagali też przy sortowaniu produktów na kolacje wigilijne dla potrzebujących – w ramach akcji Banków Żywności SOS. W ubiegłym roku z tą inicjatywą wyszedł jeden z działów, a pomysł tak się spodobał, że teraz włączyły się do akcji już trzy działy – w sumie kilkadziesiąt osób. Firma organizuje też Biuro św. Mikołaja – akcję, w ramach której pracownicy spełniają świąteczne marzenia dzieci – a konkretnie wychowanków domów dziecka (w tym roku także podopiecznych stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce). W te święta w akcję kupowania prezentów włączyło się już ponad 150 osób.
Z kolei PZU jeszcze bardziej aktywnie zaangażował się w program Szlachetna Paczka. Zawczasu wysłał 20 firmowych wolontariuszy na specjalne szkolenie w Stowarzyszeniu Wiosna, by mogli potem skuteczniej promować i koordynować akcję przygotowania paczek wśród ponad 14 tys. pracowników grupy.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA