fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Telewizor od operatora pod choinkę

Fotorzepa, Miachał Walczak miachał WALCZAK
Smartfony i wspólna oferta z firmami płatnej telewizji – tym operatorzy chcą zdobyć klientów przed Bożym Narodzeniem.
Najnowszy smartfon ze stajni Apple działający z Internetem LTE ma się pojawić przed Gwiazdką w ofercie Play, telewizory Samsunga są w Plusie i Cyfrowym Polsacie.  W Orange tablety w promocji za złotówkę. Tak przed tegoroczną Gwiazdką kuszą konsumentów komórkowe sieci. Orange i Plus konkurują tu silnie z platformami satelitarnymi.

Współpraca z telewizjami

P4, operator sieci Play silny pod względem marketingowym nie przygotował specjalnej oferty świątecznej. Wyróżnikiem telekomu w tym czasie miał być najnowszy produkt ze stajni Apple, Iphone 5S działający z mobilnym Internetem LTE. Telekom miałby tym samym tego smartfona z LTE jako pierwszy w kraju. Na razie go nie ma. Marcin Gruszka, rzecznik telekomu zapewnia, że pojawi się przed świętami. [nowe: w środę 4 grudnia, późnym wieczorem, operator rozpoczął aktualizację aplikacji w iPhone'ach 5, która pozwala na korzystanie z LTE].
Orange Polska i Polkomtel, operator sieci Plus korzystają ze współpracy z firmami płatnej telewizji. Przygotowały paczki usług w kooperacji z satelitarnymi platformami. Orange z NC+, Plus z Cyfrowym Polsatem.
– Okres przedświąteczny to od wielu lat telekomunikacyjne „żniwa". Polacy lubią obdarowywać się telefonami i innymi elektronicznymi gadżetami – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor wykonawczy ds. marketingu rynku masowego Orange Polska.
Według niego, w tym roku Orange stawia na dobrze dobrane prezenty. –  Hitami bez wątpienia będą smartfony i mam nadzieję tablety, które zaoferowaliśmy w świątecznych promocjach za 1 zł. Ciekawym pomysłem na telekomunikacyjne prezenty są również wszelkie akcesoria telefoniczne, np. słuchawki, uchwyty samochodowe, ładowarki bezprzewodowe czy wymienne obudowy – dodaje.
– Tegorocznym hitem cenowym i sprzedażowym są w T-Mobile tablety. Spodziewamy się, że w okresie przedświątecznym nie będzie inaczej i wielu klientów będzie oferty z tabletem poszukiwało właśnie u nas. Dlatego przygotowaliśmy się na bardzo duże zainteresowanie klientów tabletami, które w T-Mobile można najkorzystniej kupić w pakiecie ze smartfonem lub drugim tabletem – mówi Grzegorz Bors, członek zarządu i dyrektor ds. rynku prywatnego T-Mobile Polska.
Takie urządzenia jak tablety czy smartfony sprzedają się w Polsce ciągle bardzo dobrze. Przy czym w przypadku tych pierwszych trudno jest określić precyzyjnie, ilu użytkowników je ma. Szacunki mówią o 2–3,5 mln sztuk. To spora rozpiętość. Wszyscy  zgadzają się jednak, że tempo, w jakim przybywa tych urządzeń na półkach Polaków, jest wysokie, i wyniesie w tym roku nieco ponad 100 proc.

Popularne pakiety

Zakup smartfonu u operatora komórkowego nie wymaga od klienta wyłożenia często niebotycznej kwoty za wymarzony gadżet. Ale pamiętać trzeba, że cena za aparat to nie wszystko i liczy się jeszcze koszt abonamentu. Dla przykładu, według naszych szacunków iPhone 5S będzie w sumie tańszy w Orange niż w Play, choć u tego ostatniego gracza można za niego zapłacić i 349 zł.
Operatorzy liczą, że w okresie świąt konsumenci będą skłonni kupować szczególnie usługi w pakietach.  – W porównaniu z ubiegłym rokiem klienci mogą liczyć na tańsze usługi, zwłaszcza jeśli zdecydują się je połączyć ze sobą. W Orange Open dzięki łączonym ofertom można zaoszczędzić co najmniej kilkaset złotych rocznie – mówi Paschalis-Jakubowicz.
– W zeszłym roku hitem okazały się pakiety tabletu ze smartfonem (Oba Ma). W tym roku Plus postawił na jeszcze bardziej rozbudowane pakiety i zestawy trzech praktycznych sprzętów: tabletu, routera domowego oraz laptopa. Na pewno dużą nowością w tym roku  jest wprowadzenie zestawów  telewizora ze smartfonem. Co więcej – łącząc usługi Plusa i Cyfrowego Polsatu, telewizję satelitarną mamy za darmo – przekonuje Adam Toruński, szef Działu Oferty Internet i Telewizja w Plusie.
– Już wiemy, że hitem sprzedażowym tego roku będą w Plusie superzestawy pod choinkę, czyli „Trzy miej na święta" – dodaje. Ta oferta to zestaw składający się ze smartfona Samsung Galaxy Core oraz 40-calowego telewizora Samsung LED Smart TV.

Trzy usługi razem

Orange Polska w tym roku nie oferuje telewizorów, ale przygotował pakiet usług w kooperacji z telewizją satelitarną NC+. W paczce oprócz programów płatnej telewizji znajdują się usługi mobilne (telefon i/lub internet mobilny). Przykładowo, korzystając z pakietów trzech usług, płaci się mniej niż za usługi osobno. Różnica wynosi do około 1320 zł w trakcie dwóch lat, na które podpisuje się umowę.
Grzegorz Bernatek, analityk Audytela, nie spodziewa się natomiast świątecznego boomu SMS-ów.
– Już w ubiegłym roku wymiana wiadomości była mniej intensywna niż w poprzednich latach – podkreśla.

Opinia dla „Rz"

Agnieszka Majchrzak główna specjalistka w biurze prasowym UOKiK
Koniec roku to czas, kiedy wielu abonentów przedłuża umowę, zmienia operatora lub zawiera zupełnie nowy kontrakt. A okres przedświąteczny nie sprzyja podejmowaniu racjonalnych decyzji, konsumenci łatwiej ulegają przyjemnej reklamie. Mimo radosnych reklam z Mikołajami obiecującymi mnóstwo korzyści nie warto tracić zdrowego rozsądku. Jeżeli zawieramy umowę telekomunikacyjną, poświęćmy czas na jej dokładną lekturę. Nie ulegajmy presji konsultanta zapewniającego, że oferta jest ważna tylko dziś. Sprawdźmy, czy warunki, o których wspominał sprzedawca przez telefon, są zgodne z tym, co rzeczywiście jest zapisane w umowie. Warto także wcześniej wstąpić do salonu operatora i szczegółowo zapytać o warunki przedstawione w reklamie lub po prostu zobaczyć, jak wygląda model telefonu, który chcemy zakupić.

Walka o klienta trwa

UPC z tabletem i telewizorem
Część telewizji kablowych wydaje się nie uczestniczyć silnie w walce o klienta w sezonie zakupów przedświątecznych. Zaskoczeniem może być więc, że do walki aktywnie włącza się w tym roku UPC Polska. Dziś operator oficjalnie poinformuje o starcie promocji z tabletem Asusa i telewizorem Toshiby. – Rynek telekomunikacyjny jest wymagający z powodu nasycenia usługami, ale także rosnącej konkurencji – rozwój różnych technologii sprawia, że oferty operatorów stają się podobne i coraz trudniej wyróżnić się na tle innych graczy. Końcówka roku to czas intensywnej walki o klienta – mówi Grzegorz Esz, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży UPC Polska. – W UPC w tym roku specjalnie przygotowaliśmy atrakcyjną ofertę z tabletami od 85 zł i telewizorem za 149 zł, a także atrakcyjną ofertę dostępu do cyfrowego pakietu telewizji i Internetu 10 Mb/s za 69 zł, bo jesteśmy otwarci na wszystkich klientów – dodaje. Nie wszystkie kablówki mają coś nowego na święta. Kinga Podraza-Myszkowska, rzeczniczka wielkopolskiej sieci kablowej Inea, przyznaje natomiast, że jej firma coś nowego szykuje dopiero na 2014 r. – Okres przedświąteczny to gorący okres konkurencji, dlatego w najnowszej kampanii Inea pokazuje to, co nas odróżnia od reszty rynku, czyli np. kanał telewizyjny Lech TV. Jako prezent oferujemy klientom 1000 minut rozmów z telefonu stacjonarnego na komórki czy darmowe treści użytkownikom serwisu VoD. Z nową ofertą, obejmującą mobilną telewizję, ruszymy już w Nowym Roku – mówi Podraza-Myszkowska.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA