fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Kraj

Przychodzi Polak do McDonald'sa

Sukces, Justyna Cieślikowska
Ilu mamy klientów? Średnio pół miliona dziennie – mówi Kristóf Hankó, szef McDonald's Polska. Polski McDonald's to wzór dla innych krajów. Jesteśmy siódmym największym rynkiem naszej marki w Europie i jednym z 20 najważniejszych na świecie – dodaje. Co więcej – wie, jak przekonać Polaków, by jeszcze częściej jadali poza domem.
Rozmawia Marcin Piasecki
Podobno o pracownikach McDonald's mówi się, że mają „keczup w żyłach". U pana też tak jest?
Pewnie tak (śmiech). Wiem, że funkcjonuje takie określenie. Zresztą zdarza się, że sami również tak o sobie mówimy. Coś w tym chyba jest. My naprawdę lubimy i rozumiemy ten biznes.
Ale dlaczego keczup? Przecież McDonald's już od dawna wprowadził do swojego menu różne nowe produkty: sałatki, jogurty, wrapy i wiele innych. Nie tylko keczupem stoi.
To prawda. Jednak ketchup to tradycyjny składnik dobrego hamburgera od pierwszych dni naszej działalności. Prawdą jest jednak także to, że nasz biznes polega na stałym oferowaniu różnorodnego wyboru. A także na nieustannym proponowaniu nowości. Musimy bardzo precyzyjnie trafiać z ofertą do konsumentów, zwłaszcza w tych trudniejszych czasach. Prowadzimy mnóstwo badań, dyskusji fokusowych, paneli. I w sposób niezwykle przemyślany staramy się decydować o tym, co ostatecznie zaproponować klientom – w sensie smaku i jakości, miejsca w menu i oczywiście ceny. Nigdy nie zgadujemy, zawsze badamy. Dobry przykład to McWrapy, doskonały produkt wzbogacający naszą ofertę od kilku ostatnich lat. Zanim na stałe zagościł w naszych restauracjach, wybieraliśmy spośród szeregu możliwości. Pracowaliśmy nad jego składem i technologią przygotowania blisko dwa lata, zanim wprowadziliśmy go do menu.
Wprowadziliście McWrapy na życzenie szefostwa z centrali czy była to decyzja lokalna? Jaki poziom samodzielności ma McDonald's w Polsce?
W różnych częściach świata mamy coś, co nazywamy food studio. To prawdziwe laboratoria kulinarne przygotowujące nowe propozycje. Tradycyjnie stamtąd pochodzi część pomysłów i inspiracji. Ale każdy rynek McDonald's ma dużą swobodę we wzbogacaniu oferty. Oczywiście wszystkim zależy na autentycznych hitach. Jak najbardziej staramy się uwzględniać lokalne gusty i trendy. W Polsce zauważyliśmy na przykład, że coraz bardziej popularny jest kebab, produkty przygotowywane na bazie tortilli. Stąd nasza odpowiedź w postaci McWrapów. To produkt, który po sukcesie w polskich restauracjach McDonald's z wielkim powodzeniem wprowadzany jest na innych rynkach. Właśnie trwa jego wielka kampania promocyjna w Stanach Zjednoczonych. To naprawdę powód do satysfakcji, kiedy produkt od podstaw stworzony w Polsce podbija kolebkę McDonald's.
Ilu macie klientów w Polsce?
Zazwyczaj staramy się nie chwalić wynikami i skalą naszej działalności. Ale liczby mówią same za siebie. Średnio pół miliona osób. Dziennie.
Co lubią najbardziej? Co zamawia przeciętny gość polskiej restauracji McDonald's?
Wszystko. Od Big Maca po sałatki, kawę i lody. Wprowadzamy także specjalne menu, oferty promocyjne, nowe zestawy. Tworzymy to wszystko na bazie różnych produktów i dopasowujemy do zróżnicowanych gustów. Ale nie zmienia to faktu, że Big Mac ciągle jest naszym największym bohaterem. Koronna kanapka sieci. Pozostaje w modzie, jest naszym znakiem rozpoznawczym. Oczywiście oferta jest bardzo urozmaicona. Wołowina, produkty drobiowe, ryba, sałatki, najróżniejsze napoje i desery. Także bardzo wysoko oceniane i lubiane frytki. Nie zapominamy o najmłodszych. Różnorodność oferty zestawów Happy Meal dobrze wychodzi naprzeciw aktualnym zaleceniom żywieniowym. Polska była zresztą pierwszym krajem, w którym zaproponowaliśmy jabłko do każdego zestawu dla dzieci (...)
Całą rozmowę przeczytać można we wrześniowym „Sukcesie" oraz na stronie
Źródło: Sukces
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA