fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Rynek cyfrowej muzyki w Polsce w I kwartale wart 7,24 mln zł

Bloomberg
Magdalena Lemańska
Wydatki na cyfrową muzykę w Polsce wzrosły w I kwartale 2013 r. o 53 proc. i sięgnęły 7,24 mln zł – podsumował Związek Producentów Audio Video.
- Wszystkie formy sprzedaży cyfrowej odnotowały wzrost. Najwięcej, o ponad 92 proc. , do kwoty ponad 2,84 mln zł wzrósł dochód z serwisów strumieniowych oraz serwisów wspieranych reklamami, do których zalicza się innymi takich dystrybutorów jak: Deezer, WiMP, Spotify, Muzo, czy YouTube  - podaje ZPAV.
Z plików pobranych on-line sprzedające je serwisy uzyskały w I kwartale tego roku 1,88 mln zł – o 28 proc. więcej niż przed rokiem. Pobrania do telefonów komórkowych przyniosły 745,6 tys. zł (o 8,5 proc. więcej niż rok temu), a serwisy subskrypcyjne: 1,76 mln zł (o 60 proc. więcej niż przed rokiem). - Na liście najlepiej sprzedających się utworów w formie cyfrowej pierwsze miejsce zajął przebój „Gangnam Style" - PSY, miejsce drugie przypadło piosence Rihanny „Diamonds", natomiast miejsce trzecie remiksowi „I Follow Rivers" w wykonaniu Lykke Li. Pierwszy polski utwór, „W stronę słońca" Eweliny Lisowskiej, znalazł się na miejscu czwartym – podaje ZPAV.
Według szacunków wytwórni EMI Music Polska, cyfrowy rynek muzyki w Polsce, który w 2011 roku był wart ok. 24 mln zł, w 2012 roku wzrósł już do 44 mln zł (przy całym rynku muzycznym wartym 388 mln zł). Według prognoz PwC w tym roku z Polsce z cyfrowej muzyki firmom uda się pozyskać 17 mln dol. (przy 105 mln ze sprzedaży muzyki na nośnikach), ale do 2016 roku tendencja rynkowa będzie się przechylała na korzyść muzyki cyfrowej.
Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA