Polacy kochają zakupy z katalogów

Rynek w ostatnich latach systematycznie rośnie i wart jest już ponad 3 mld zł. Statystycznie raz w roku każdy Polak coś w ten sposób kupuje.

Nasz model ma potencjał

Sprzedaż bezpośrednia w Polsce od lat systematycznie się rozwija i rośnie szybciej niż w całej Europie. Polacy doceniają ten sposób na zakupy – mówi Mirosł...

Europa lubi konsultantów

Choć sposobów na zakupy jest coraz więcej, grupa zwolenników sprzedaży bezpośredniej nie tylko nie maleje, ale systematycznie rośnie na całym kontynencie.

Sprzedawcy coraz mocniej stawiają na technologie

Branża sprzedaży bezpośredniej zgodnie ze światowymi trendami również korzysta z innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Internet miał być dla niej główn...

Specyfika oznacza ryzyko

Wydawało się, że branża sprzedaży bezpośredniej jest po prostu skazana na kłopoty: rozwój e-commerce ją zdemoluje, sektor, i tak nie największy, stanie się...

Węgłowski: Ceny w Polsce do nadrobienia

Dopóki gospodarka będzie się dobrze rozwijać, sektor hotelowy będzie na tym korzystał – mówi prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego i wiceprezes Or...

Budowa hoteli nie wszystkim będzie się opłacać

Hotelarze muszą się liczyć m.in. z rosnącą konkurencją i kłopotami ze znalezieniem pracowników. Nowe inwestycje będzie wyhamowywać szybki wzrost kosztów.

Gości zaczynają już obsługiwać roboty

W hotelarstwie dokonuje się transformacja technologiczna. Gości obsługują wirtualni asystenci, klucze do pokoju zastępowane są przez smartfony.

Ponad miliard złotych zaległości

Bardzo dobra koniunktura gospodarcza, rekordowo niskie bezrobocie, rosnące wynagrodzenia, którym towarzyszy rosnące znaczenie turystyczne, ale również bizn...

Największy magnes to morze i góry

Od 2000 roku w budowę hoteli w Polsce zainwestowano 36,5 mld złotych. Obiektów skategoryzowanych jest już prawie 2,8 tysiąca.

Liczy się funkcjonalność i niepowtarzalne wnętrza

Na polskim rynku rozwija się moda na hotele niestandardowe, określane mianem designerskich.

Rośnie znaczenie dużych graczy

W Europie rozwijają się globalne sieci hotelarskie, które mają przyciągać zwłaszcza bogatych turystów z Azji. Teraz najwięcej na zagraniczne podróże wydają...

Europa poluje na okazje w sieci

e-handel w ostatnich latach mocno rośnie na całym kontynencie. Największym wyzwaniem dla sektora jest teraz rozwój wymiany internetowej pomiędzy poszczegól...

Zakupy w internecie na fali wznoszącej

W ostatnich latach rynek rósł w tempie dwucyfrowym. I choć baza jest coraz wyższa, to nic nie wskazuje na to, aby dynamika rozwoju miała zwolnić.

Bez e-handlu nie ma dziś biznesu

Bardzo charakterystyczny dla rozwoju e-commerce jest przykład branży odzieżowej. Długo dominował pogląd, że ubrania to nie książki – tutaj jest potrzebny b...

Dobra sprzedaż i moralność płatnicza

Wartość sprzedaży w polskim internecie wyniosła w 2017 r. około 40 mld zł, a zakupów w sieci dokonywało 54 proc. polskich internautów (w 2016 r. było to 50...

Polacy bardzo polubili płatności mobilne

Coraz częściej robią w sieci zakupy i wykorzystują nowinki technologiczne – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej

Wielcy narzucają standardy

Mocną pozycję na polskim rynku zdobyło wiele firm z kapitałem rodzimym, rywalizujących z potentatami z zagranicy. Obecnie zdecydowanym liderem jest Allegro...

Producenci zachęcają wirtualnymi salonami

Rosnąca konkurencja zmusza koncerny motoryzacyjne do szukania nowych sposobów na przyciągnięcie klienta.

Żeby autem jeździć, nie trzeba mieć go na własność

Głównym klientem salonów samochodowych są firmy i to one nakręcają koniunkturę – mówi prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR Wojciech Drzewiecki.