Firmy rzadko chwalą się innowacjami

Nowy cykl analiz „Rzeczpospolitej" ma pokazać nowatorskie rozwiązania i produkty w różnych branżach, zachęcając również przedsiębiorstwa do włączenia się w cyfrową transformację.

Publikacja: 30.01.2019 20:00

Firmy rzadko chwalą się innowacjami

Foto: 123RF

W Europejskim Rankingu Innowacyjności na 2018 r. Polska została zaliczona do grona tzw. umiarkowanych innowatorów. To określenie trochę na wyrost, biorąc pod uwagę, że zajmujemy miejsce pod koniec zestawienia, wyprzedzając jedynie Chorwację, Bułgarię i Rumunię. Polskie umiarkowanie w innowacjach pokazuje też opublikowany pod koniec 2018 r. raport GUS, który podsumowuje badania dotyczące działalności przedsiębiorstw w tym obszarze. Jak z niego wynika, w latach 2015–2017 tylko co piąta firma w przemyśle i co ósma (11,9 proc.) w usługach wykazała jakąś aktywność innowacyjną (czyli wprowadziła przynajmniej jedną innowację produktową lub procesową albo realizowała przynajmniej jeden nowatorski projekt). To oznacza, że w ostatnich latach (danych za 2018 r. jeszcze nie ma) polskie przedsiębiorstwa – szczególnie te w usługach – były mniej innowacyjne niż wcześniej, w latach 2014–2016.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne