Reklama

Firmy rzadko chwalą się innowacjami

Nowy cykl analiz „Rzeczpospolitej" ma pokazać nowatorskie rozwiązania i produkty w różnych branżach, zachęcając również przedsiębiorstwa do włączenia się w cyfrową transformację.

Publikacja: 30.01.2019 20:00

Firmy rzadko chwalą się innowacjami

Foto: 123RF

W Europejskim Rankingu Innowacyjności na 2018 r. Polska została zaliczona do grona tzw. umiarkowanych innowatorów. To określenie trochę na wyrost, biorąc pod uwagę, że zajmujemy miejsce pod koniec zestawienia, wyprzedzając jedynie Chorwację, Bułgarię i Rumunię. Polskie umiarkowanie w innowacjach pokazuje też opublikowany pod koniec 2018 r. raport GUS, który podsumowuje badania dotyczące działalności przedsiębiorstw w tym obszarze. Jak z niego wynika, w latach 2015–2017 tylko co piąta firma w przemyśle i co ósma (11,9 proc.) w usługach wykazała jakąś aktywność innowacyjną (czyli wprowadziła przynajmniej jedną innowację produktową lub procesową albo realizowała przynajmniej jeden nowatorski projekt). To oznacza, że w ostatnich latach (danych za 2018 r. jeszcze nie ma) polskie przedsiębiorstwa – szczególnie te w usługach – były mniej innowacyjne niż wcześniej, w latach 2014–2016.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Reklama
Reklama