Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 31.10.2018 02:00 Publikacja: 27.01.2019 23:01
Dla 80 proc. badanych Polaków wyznacznikiem polskości produktu jest miejsce produkcji i polskość marki.
Foto: Fotorzepa/AdamJagielak
Wysoka jakość, ekologia i dobry smak – z tymi cechami najczęściej kojarzą się Polakom krajowe produkty spożywcze i polskie marki z tego rynku. Nic więc dziwnego, że przy zakupach żywności najczęściej kierujemy się patriotyzmem konsumenckim. W ubiegłorocznym sondażu firmy ARC Rynek i Opinia dla „Rzeczpospolitej" aż 70 proc. Polaków przyznało, że – kupując artykuły spożywcze – wybiera raczej krajowe wyroby, przy czym dla ponad 80 proc. badanych wyznacznikiem polskości jest miejsce produkcji i polskość samej marki. (Mniejsze znaczenie ma to, czy marka została przejęta przez zagraniczną firmę, czy jest w polskich rękach). Ponad połowa badanych docenia wysoką jakość krajowej żywności, a co trzecia osoba ufa rodzimym producentom.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Chatboty, nowatorskie metody płatności i rosnący udział AI w wyszukiwaniu i nabywaniu produktów – w tym kierunku...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Choć sytuacja branży się poprawia, to wyzwań nadal nie brakuje. Liczba aptek od lat spada, a marże w hurcie są p...
Zaległe zadłużenie firm wynajmujących kampery w ciągu trzech lat niemal się podwoiło. Najlepiej radzi sobie ryne...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Nowe technologie zwiększają efektywność i pomagają podejmować właściwe decyzje – również w finansach.
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas