Reklama

Najdroższe rodzime marki spożywcze warte setki milionów

Polski patriotyzm zakupowy najlepiej widać na talerzu.

Publikacja: 27.01.2019 23:01

Dla 80 proc. badanych Polaków wyznacznikiem polskości produktu jest miejsce produkcji i polskość mar

Dla 80 proc. badanych Polaków wyznacznikiem polskości produktu jest miejsce produkcji i polskość marki.

Foto: Fotorzepa/AdamJagielak

Wysoka jakość, ekologia i dobry smak – z tymi cechami najczęściej kojarzą się Polakom krajowe produkty spożywcze i polskie marki z tego rynku. Nic więc dziwnego, że przy zakupach żywności najczęściej kierujemy się patriotyzmem konsumenckim. W ubiegłorocznym sondażu firmy ARC Rynek i Opinia dla „Rzeczpospolitej" aż 70 proc. Polaków przyznało, że – kupując artykuły spożywcze – wybiera raczej krajowe wyroby, przy czym dla ponad 80 proc. badanych wyznacznikiem polskości jest miejsce produkcji i polskość samej marki. (Mniejsze znaczenie ma to, czy marka została przejęta przez zagraniczną firmę, czy jest w polskich rękach). Ponad połowa badanych docenia wysoką jakość krajowej żywności, a co trzecia osoba ufa rodzimym producentom.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Analizy Rzeczpospolitej
Analiza danych mocno zyskuje na znaczeniu
Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Reklama
Reklama