Kreowała politykę informacyjną rządów trzech premierów
Agnieszka Glapiak jest dziennikarzem, politologiem i urzędnikiem administracji publicznej. Jest doktorem nauk humanistycznych. Ukończyła studia EMBA, a także studia podyplomowe z zakresu cyberbezpieczeństwa i zarządzania bezpieczeństwem narodowym. Utworzyła think tank: Akademickie Centrum Komunikacji Strategicznej, które działa w ramach Akademii Sztuki Wojennej w Warszawie. Jego misją jest m.in. zwiększanie świadomości społeczeństwa na temat zagrożeń płynących ze środowiska informacyjnego oraz inicjowanie debaty publicznej na temat komunikacji i przeciwdziałania dezinformacji. Naukowo zajmuje się kulturą języka polskiego w pismach urzędowych. Prowadziła zajęcia na ten temat dla ponad 1000 urzędników administracji państwowej i samorządowej.
Posiada wieloletnie doświadczenie dziennikarskie. W 1991 r. rozpoczęła pracę w TVP jako stażystka przy realizacji magazynu „Zawsze po 21”. Potem, w Redakcji Publicystyki i Reportażu Programu I TVP była współautorką magazynów: „Nasze Państwo”, „Polska w Parlamencie” oraz autorką reportaży, m.in. cyklu o polskich gminach pt.: „Albumy Lokalne”, reportaży o powodzi w 1997 r. oraz filmu dokumentalnego o Wiśle, dzikiej rzece, pt.: „Wiślany Flis”.
Pracowała w TVP3, gdzie była odpowiedzialna za współpracę z największymi organizacjami samorządowymi w Polsce. Pełniła też funkcje sekretarza redakcji rolnej i rozrywki w TVP 1. Przez cztery lata kierowała Redakcją Audycji Edukacyjnych, Młodzieżowych i Dziecięcych w TVP1. Pracowała też w Sekretariacie Programowym TVP1, gdzie opracowywała raporty i sprawozdania dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Ma również doświadczenie pracy w prasie drukowanej. Była dziennikarką działu krajowego „Życia Warszawy”, publikowała w „Rzeczpospolitej”, a także pisała artykuły w prasie lokalnej. Była członkiem Rady Nadzorczej Polskiej Agencji Prasowej.
Agnieszka Glapiak pracowała również w administracji państwowej. Była dyrektorem Centrum Operacyjnego Ministra Obrony Narodowej, gdzie odpowiada za kreowanie wizerunki MON i Sił Zbrojnych RP oraz za komunikację resortu i Wojska Polskiego ze społeczeństwem. Współorganizowała m.in. Wielką Defiladę Niepodległości w 2018 roku, a także współtworzyła szereg kampanii społecznych MON, np. „Zostań żołnierzem „Rzeczypospolitej”.
Była dyrektorem Centrum Informacyjnego Rządu. Kreowała politykę informacyjną rządów trzech premierów. Kierowała Centrum Informacyjnym Rządu za rządów Jerzego Buzka, Kazimierza Marcinkiewicza i Jarosława Kaczyńskiego. Zasiadała w radach nadzorczych Polskiej Agencji Prasowej i Exatelu. Od 2015 do 2018 związana z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, gdzie kierowała Departamentem Komunikacji Społecznej i odpowiadała za współpracę z mediami podczas Światowych Dni Młodzieży 2016. Następnie przeszła do Ministerstwa Obrony Narodowej, objęła kierownictwo nad Centrum Operacyjnym Ministra Obrony Narodowej, odpowiedzialnym za wizerunek resortu i sił zbrojnych oraz prowadzenie kampanii społecznych.
Stworzyła m.in. koncepcję monitoringu mediów. Kierowała również Departamentem Komunikacji Społecznej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, gdzie inicjowała szereg przedsięwzięć służących poprawie wizerunku służb mundurowych. Była m.in. odpowiedzialna za komunikację podczas Światowych Dni Młodzieży w Polsce. Była współautorką kampanii społecznych MSWiA.
15 września 2022 została wybrana z rekomendacji PiS przez Sejm w skład Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na sześcioletnią kadencję. Prawie miesiąc później została jej wiceprzewodniczącą.
Agnieszka Glapiak jest jedną z oskarżonych w tzw. aferze zegarkowej w MON z listopada 2023 r. Pełniła wówczas funkcję doradcy społecznego ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka. Chodzi o zakup za pieniądze resortu drogiego zegarka marki Longines La Grande Classique, który Glapiak miała sobie przywłaszczyć.