Anton Gauffin: Huuuge jest na dużych zakupach i na razie nie chce tego zmieniać

Do końca 2022 r. chcemy wykorzystać pozyskane z IPO środki na przejęcia – mówi Anton Gauffin, prezes studia.

Aktualizacja: 01.09.2021 20:34 Publikacja: 18.07.2021 21:00

Anton Gauffin: Huuuge jest na dużych zakupach i na razie nie chce tego zmieniać

Foto: materiały prasowe

W pierwszym kwartale 2021 r. wasza spółka osiągnęła rekordowe przychody, a głównym motorem wzrostu była dalsza poprawa monetyzacji w całym portfelu gier. Jak pod tym względem wypadł miniony kwartał i jakie są perspektywy na drugie półrocze?

Dalsza poprawa wskaźników monetyzacji istniejących gier to jeden z naszych kluczowych celów na ten rok i uważam, że jesteśmy na dobrej drodze, by go osiągnąć.

Szacunkowe przychody Huuuge w drugim kwartale wyniosły 97,5 mln dolarów, co oznacza wzrost o 9 proc. w ujęciu rok do roku. Pełne wyniki za pierwsze półrocze opublikujemy 14 września.

Czy przychody z waszych kluczowych gier – „Huuuge Casino" i „Billionaire Casino" – mogą w dłuższym terminie rosnąć w tempie dwucyfrowym, czy taka dynamika raczej jest nie do utrzymania?

Nasze flagowe gry mają ponadczasowy charakter. Należą do kategorii social casino, która ma dłuższy cykl życia i na ogół utrzymuje się na rynku znacznie dłużej niż inne gatunki gier. Jako przykład mogę podać, że gracze pozyskani w 2016 r. w dalszym ciągu przynoszą przychody w roku 2021.

„Huuuge Casino", nasz największy tytuł, od dnia premiery w 2015 r. przyniósł łączne przychody na poziomie ponad 700 mln dolarów. W latach 2017–2020 przychody z tej gry rosły w tempie 17 proc. CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu – przyp. red.).

Z kolei w przypadku „Billionaire Casino", gry, która zadebiutowała pod koniec 2016 roku, było to ponad 320 mln dolarów, a średni wzrost za lata 2017–2020 wyniósł 74 proc.

Zamierzamy jeszcze przez lata monetyzować te dwa tytuły.

A jak wygląda udział nowych gier w przychodach grupy, czy rośnie?

W pierwszym kwartale przychody z nowych gier potroiły się rok do roku. Ich udział w przychodach ogółem w pierwszym kwartale 2021 r. wyniósł 12 proc. w porównaniu z 5 proc. w tym samym okresie rok wcześniej. Tak szybki wzrost wynikał głównie z rosnącej liczby graczy i poprawiającej się monetyzacji.

Odnotowaliśmy znaczący wzrost wskaźnika konwersji oraz przychodów na płacącego gracza dla naszych nowych produkcji, w dużej mierze dzięki sukcesowi „Traffic Puzzle". Ta gra szybko stała się trzecią największą w naszych portfelu, co pozwoli nam przyspieszyć dywersyfikację przychodów.

Jakie będą wydatki marketingowe na pozyskanie graczy w drugim półroczu? Niższe niż w pierwszym?

Strategia marketingowa na ten rok zakłada, że większość wydatków na pozyskanie nowych graczy zostanie poniesiona w pierwszym półroczu. To między innymi dlatego w drugiej połowie roku spodziewamy się znacząco lepszych wyników finansowych niż w pierwszym półroczu.

Mniej intensywny plan marketingowy odzwierciedla przewidywane przez nas stopy zwrotu z kampanii marketingowych, jak również plany rozwoju naszych gier. Skupiamy się na pozyskiwaniu bardziej wartościowych graczy, o wyższych wskaźnikach konwersji i monetyzacji.

Czy aktualizacja wyceny akcji uprzywilejowanych nie będzie mieć już negatywnego wpływu na wynik spółki, począwszy od drugiego kwartału 2021 r.?

Akcje uprzywilejowane zostały już zamienione na zwykłe (tuż przed naszym IPO) i nie będzie to już miało negatywnego wpływu na koszty finansowe. Pisaliśmy o tym w naszym sprawozdaniu za pierwszy kwartał.

Niedawno wasza spółka przejęła od studia Picadilla Games za 38,9 mln dolarów wspomnianą przez pana grę „Traffic Puzzle". Jak ona sobie radzi?

Dzięki niej weszliśmy w rynek gier typu puzzle, które odpowiadają za ponad połowę rynku gier casual, wartego prawie 11 mld dolarów. To bardzo atrakcyjny segment, w którym chcemy umacniać pozycję.

Stosujemy wiele narzędzi, dzięki którym skalujemy „Traffic Puzzle" i wchodzimy z grą na nowe poziomy generowania przychodów. Na tym się obecnie skupiamy. Oczekujemy, że pozytywny wpływ przejęcia „Traffic Puzzle" na wyniki Huuuge będzie najbardziej widoczny, począwszy od 2022 r.

Czy są jakieś wieści w sprawie kolejnych akwizycji? Ile podmiotów macie na „krótkiej liście"?

Rozmawiamy obecnie aktywnie z trzema podmiotami. Mamy też krótką listę około trzydziestu spółek, którymi jesteśmy zainteresowani. Skupiamy się na grach z segmentu casual i social casino, które generują stały wzrost przychodów.

Tak jak zapowiadaliśmy, środki z IPO przeznaczone na ten cel chcemy wykorzystać do końca 2022 r.

Inwestora szuka między innymi wrocławskie Ten Square Games. Czy Huuuge jest zainteresowany tym aktywem?

Interesują nas przede wszystkim spółki o mniejszej skali niż Ten Square Games.

Huuuge zadebiutowało na warszawskiej giełdzie w lutym tego roku. Przeprowadziło największą ofertą publiczną (w sumie 1,7 mld zł, w tym 565 mln zł nowa emisja) w branży gier w historii GPW. Akcje są nadal wyceniane niżej niż w ofercie. Jak główni akcjonariusze zapatrują się na obecną wycenę?

Widzimy ogromny potencjał dalszego rozwoju Huuuge, zamierzamy jak najpełniej wykorzystać dobre perspektywy dla rynku gier mobilnych.

Skupiamy się na dalszej poprawie wskaźników monetyzacji istniejących gier, rozwijaniu nowych produktów, poprawie rentowności i rozwoju biznesu poprzez fuzje i przejęcia.

Wierzę, że rozwój biznesu znajdzie swoje odzwierciedlenie również we wzroście wartości akcji spółki.

Niedawno Huuuge poinformowało o realizacji opcji na akcje? Z czego to wynikało?

Programy motywacyjne są częścią DNA Huuuge od początku istnienia firmy – wierzymy, że pozwalają nam pozyskiwać z rynku najbardziej utalentowanych pracowników i skutecznie realizować nasze cele.

W lipcu na realizację opcji na zakup akcji przeznaczyliśmy około 1 mln akcji własnych, co stanowi 1,2 proc. ogólnej liczby naszych akcji. Wiążą się one z programami motywacyjnymi z 2015 i 2019 roku.

CV

Anton Gauffin jest założycielem, dyrektorem generalnym i prezesem Huuuge Inc. W 2002 r. założył Gamelion, spółkę zajmującą się tworzeniem gier mobilnych, którą sprzedał w 2007 r., ponownie przejął w 2014 r., a w 2015 r. przemianował na Huuuge. Jest także założycielem kilku spółek w Finlandii, Polsce i Dolinie Krzemowej. ?

W pierwszym kwartale 2021 r. wasza spółka osiągnęła rekordowe przychody, a głównym motorem wzrostu była dalsza poprawa monetyzacji w całym portfelu gier. Jak pod tym względem wypadł miniony kwartał i jakie są perspektywy na drugie półrocze?

Dalsza poprawa wskaźników monetyzacji istniejących gier to jeden z naszych kluczowych celów na ten rok i uważam, że jesteśmy na dobrej drodze, by go osiągnąć.

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację