fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nie zabijajcie przemysłu

materiały prasowe
W walce o obniżenie emisji potrzebne jest całościowe spojrzenie. Koncentracja na produkcie, czyli samochodzie, niewiele da – przekonuje szef Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA Erik Jonnaert.

Rz: ACEA w ostatnim raporcie wskazuje, że ekologiczne auta są o kilka tys. euro droższe od poprzedników i apeluje o zmianę podejścia do ekologii. Czy przemysł samochodowy już nie chce być przyjazny dla środowiska?

Nie jesteśmy przeciw ekologii. Jeżeli w coś trzeba inwestować to właśnie w nią oraz innowacje. Zainwestowaliśmy 30 mld euro w nowe, ekologiczne rozwiązania. Idziemy w kierunku uzgodnionego celu emisji 95 gram dwutlenku węgla na kilometr w roku 2020. Jednak trzeba postawić sobie pytanie co dalej? Obniżenie emisji o kolejne 10 lub 20 gram nie jest dobrą drogą, bo nie bierze pod uwagę kosztów. Dlatego apelujemy do polityków o nowe spojrzenie.

Przecież do tej pory przemysł wyprzedzał nałożone limity, więc gdzie jest problem?

Do tej pory przemysł wykorzystał możliwości udoskonalenia silników spalinowych. Jednak dojście do 95 gram będzie możliwe tylko z alternatywnymi napędami, jak hybrydy, pojazdy elektryczne czerpiące prąd z akumulatora oraz wytwa...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA