Trzaskowski zdumiony logiem McDonald's w Łazienkach. "Brutalna ingerencja wizualna"

"Ze zdumieniem przyjąłem wiadomość o odbywającej się w Łazienkach Królewskich komercyjnej imprezie jednej z firm. Zdziwienie spotęgował fakt, że wydarzeniu towarzyszy brutalna ingerencja wizualna w sam widok zespołu pałacowo-parkowego" - napisał prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, w odpowiedzi na doniesienia o ogromnym znaku McDonald's przed Pałacem na Wyspie. Firma tłumaczyła, że to element wieczornego pokazu mody.

Aktualizacja: 27.08.2019 16:29 Publikacja: 27.08.2019 16:16

Trzaskowski zdumiony logiem McDonald's w Łazienkach. "Brutalna ingerencja wizualna"

Foto: Facebook/Jan Śpiewak

Jan Śpiewak poinformował na Facebooku, że prawdopodobnie firma wynajęła na cały dzień Pałac na Wyspie wraz z reklamą na pobliskim stawie. "W ten sposób korpo, którego model biznesowy opiera się na przemysłowym chowie zwierząt i niszczeniu planety, ma sobie na wyłączność w wakacje serce całego najważniejszego w mieście parku. Prywatyzacja przestrzeni publicznej level katastrofa klimatyczna" - napisał lider stowarzyszenia Wolne Miasto Warszawa.

W imieniu McDonald’s zapewniam, że instalacja ma charakter tymczasowy. Jest elementem scenografii dzisiejszego pokazu mody polskiej projektantki i jeszcze dziś do końca dnia zostanie w 100% usunięta, a teren wokół uprzątnięty. Instalacja powstawała pod ścisłym nadzorem pracowników Łazienek, z dbałością o otaczającą przyrodę" - odpowiedziała Anna Borys-Karwacka z McDonald’s Polska. Jak tłumaczyła logo firmy pojawiło się w związku z zaplanowanym na wtorek pokazem mody Gosi Baczyńskiej.

Na doniesienia zareagował Rafał Trzaskowski, publikując w mediach społecznościowych swój list do Jakuba Lewickiego, mazowieckiego konserwatora zabytków. "Ze zdumieniem przyjąłem wiadomość o odbywającej się w Łazienkach Królewskich komercyjnej imprezie jednej z firm. Zdziwienie spotęgował fakt, że wydarzeniu towarzyszy brutalna ingerencja wizualna w sam widok zespołu pałacowo-parkowego" - napisał prezydent Warszawy.

"Jest to o tyle bulwersujące, że w przypadku Łazienek Królewskich, położonych w obszarze Pomnika Historii, mamy do czynienia z jednym z najcenniejszych zespołów pałacowo-parkowych w Polsce i zabytkiem o randze wręcz światowej. Organizacja w Pałacu tego typu komercyjnych wydarzeń, a także ustawienie w tym miejscu wielkiego szyldu nie tylko nie licuje z powagą obiektu, ale też dewastuje widok na sam Pałac" - zauważył Trzaskowski. Dodał, że z zaskoczeniem przyjął też wygrodzenie "dużej części wokół pałacu, bez możliwości wejścia przez mieszkańców i turystów, zwłaszcza w ostatnie dni wakacji".

"Z racji tego, że park jest wpisany do rejestru zabytków, proszę o informację, czy wyraziliście Państwo zgodę na wprowadzenie ww. ingerencji. Jeśli nie i działania te zostały przeprowadzone przez Muzeum Łazienki Królewskie samowolnie to wnioskuję o przeprowadzenie pilnej kontroli" - napisał Rafał Trzaskowski.

Jan Śpiewak poinformował na Facebooku, że prawdopodobnie firma wynajęła na cały dzień Pałac na Wyspie wraz z reklamą na pobliskim stawie. "W ten sposób korpo, którego model biznesowy opiera się na przemysłowym chowie zwierząt i niszczeniu planety, ma sobie na wyłączność w wakacje serce całego najważniejszego w mieście parku. Prywatyzacja przestrzeni publicznej level katastrofa klimatyczna" - napisał lider stowarzyszenia Wolne Miasto Warszawa.

W imieniu McDonald’s zapewniam, że instalacja ma charakter tymczasowy. Jest elementem scenografii dzisiejszego pokazu mody polskiej projektantki i jeszcze dziś do końca dnia zostanie w 100% usunięta, a teren wokół uprzątnięty. Instalacja powstawała pod ścisłym nadzorem pracowników Łazienek, z dbałością o otaczającą przyrodę" - odpowiedziała Anna Borys-Karwacka z McDonald’s Polska. Jak tłumaczyła logo firmy pojawiło się w związku z zaplanowanym na wtorek pokazem mody Gosi Baczyńskiej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Wydarzenia
Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę
Wydarzenia
Polscy eksporterzy podbijają kolejne rynki. Przedsiębiorco, skorzystaj ze wsparcia w ekspansji zagranicznej!
Materiał Promocyjny
Jakie możliwości rozwoju ma Twój biznes za granicą? Poznaj krajowe programy, które wspierają rodzime marki
Wydarzenia
Żurek, bigos, gęś czy kaczka – w lokalach w całym kraju rusza Tydzień Kuchni Polskiej