Reklama

Kolej zamiast samolotu? To nie do końca dobry pomysł

Austrian Airlines w zamian za pomoc publiczną musiały zrezygnować z większości rejsów krajowych. Austriacki rząd miał nadzieję, że to pomoże w ochronie środowiska. Ale tak się nie stało.

Aktualizacja: 19.10.2020 17:02 Publikacja: 19.10.2020 13:29

Kolej zamiast samolotu? To nie do końca dobry pomysł

Foto: Adobe Stock

Ostatecznie Austriacy nie przesiedli się masowo na kolej, tylko w swoich podróżach zagranicznych zaczęli omijać Wiedeń i latają z portów regionalnych bezpośrednio na lotniska niemieckie, głównie do Frankfurtu. Przy tym nie jest to żadną nowością. Szwajcarzy także promowali połączenia kolejowe, a ostatecznie zaczęli latać z portów regionalnych przede wszystkim do Niemiec.

W czerwcu Austrian Airlines otrzymały od państwa m.in. w formie gwarancji kredytowych 600 mln euro. Jednocześnie władze zdecydowały wtedy, że linia z jednej strony ma zrezygnować z części połączeń krajowych, a z drugiej strony wprowadziły dodatkowe dopłaty do rejsów krótszych, niż 350 kilometrów. Wprowadzono wtedy także minimalną cenę biletu lotniczego, która nie mogła być niższa od 40 euro. Ta ostatnia decyzja już nie ma nic wspólnego z ochroną środowiska, tylko miała zablokować rozwój połączeń przewoźników niskokosztowych z lotniska w Wiedniu – Wizz Aira i Ryanaira.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Kontrole graniczne utrudniają ruch TIR-ów
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Reklama
Reklama