Odbiór poszczególnych części składowych zacznie się w 2021 roku.
Podpisanie umowy z jedną z tych trzech firm, podobnie jak i z doradcą strategicznym, którym zostanie seulskie lotnisko Incheon bądź tokijska Narita, planowane jest jeszcze w tym roku. Ostatecznie to właśnie wybrany europejski master planner i azjatycki doradca strategiczny wejdą w skład zintegrowanego zespołu CPK, który przygotuje budowę Portu Solidarność.
Zainteresowanie udziałem w tym projekcie firm wyspecjalizowanych w usługach inżynieryjnych i projektowych oraz zarządzających i budujących lotniska na świecie nie dziwi, bo dzisiaj na świecie nie ma takich projektów. Ostatnimi spektakularnymi inwestycjami w tej branży były dwa lotniska – w Stambule i pekińskim Daxing.
— Cieszę się, że oferty w postępowaniu złożyły firmy z tak bogatym międzynarodowym doświadczeniem w realizacji inwestycji infrastrukturalnych – mówi wiceminister infrastruktury Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
Elementami master planu będą między innymi szczegółowa lokalizacja lotniska i koncepcja jego budowy przygotowywana równolegle z badaniami środowiskowymi i terenowymi. W skład opracowania wejdą też m.in: prognozy ruchu lotniczego (z uwzględnieniem wpływu na rynek lotniczy pandemii COVID-19), analizy przepustowości planowanej infrastruktury lotniskowej, koncepcja rozwoju CPK i poszczególnych etapów jego budowy, strategia operacyjna systemu bagażowego i obsługi logistycznej oraz analizy kosztowe i specjalistyczne.