Reklama
Rozwiń
Reklama

Początek roku dobry dla polskich portów

Po rekordowym dla bałtyckich portów roku 2018 także 2019 powinien przynieść kolejny wzrost przeładunków.

Aktualizacja: 01.03.2019 11:35 Publikacja: 28.02.2019 21:00

Największe polskie porty inwestują w rozbudowę, aby zwiększyć zdolności przeładunkowe i utrzymać kon

Największe polskie porty inwestują w rozbudowę, aby zwiększyć zdolności przeładunkowe i utrzymać konkurencyjność.

Foto: shutterstock

Dobrym prognostykiem okazał się styczeń. Zwłaszcza dla Gdyni, w której w całym ub. roku przeładowano rekordowe 23,5 mln ton, a w pierwszym miesiącu obecnego roku przeładunki wzrosły o ponad jedną piątą w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej. Na ten wzrost złożyły się m.in rosnące przeładunki węgla i koksu, a także ropy i przetworów naftowych. Zdaniem Adama Mellera, prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdynia, tak duża dynamika wzrostu ma być odzwierciedleniem dobrego stanu polskiej gospodarki. – Zakładamy, że rok 2019 będzie co najmniej tak dobry jak ubiegły w wielkości wykonanych przeładunków – twierdzi Meller.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama