Obwodnicę zbuduje konsorcjum spółek Max Bogl Polska i Max Bogl Stiftung, które zaproponowało realizację inwestycji za 140 milionów złotych.

Obwodnica Sanoka pobiegnie w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka. Będzie się zaczynać na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz – Sanok, a kończyć na skrzyżowaniu z DK 84. Obwodnica będzie drogą klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 7 kilometrów. Trasa wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta i odciąży drogi w ruchu lokalnym.

Prace mają być ukończone w 33 miesiące od podpisania umowy, a inwestor udzieli na nie 10-letniej gwarancji. Inwestycja realizowana będzie w systemie „projektuj i buduj". Oznacza to, że wykonawca najpierw opracuje dokumentację projektową całego przedsięwzięcia, następnie uzyska decyzję ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) i wybuduje trasę.

O budowę obwodnicy Sanoka Walczyło 20 firm i konsorcjów. Tyle wniosków złożono bowiem w pierwszym etapie postepowania przetargowego. GDDKiA oceniała je sprawdzając możliwości finansowe firmy, jej potencjał, doświadczenie przy realizacji podobnych inwestycji. Po weryfikacji do drugiego etapu przetargu przeszło 18 wykonawców. 9 z nich złożyło oferty z ceną. Najtańsza należała do konsorcjum Max Bogl, natomiast najdroższa do konsorcjum z liderem Przedsiębiorstwem Robót Mostowych Mosty Łódź.

Do podpisania umowy pozostała jeszcze kontrola dokumentacji przetargowej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, Max Bogl podpisze kontrakt i najprawdopodobniej wiosną przystąpi do prac.