Telekomunikacja i IT

Kolejny producent gier idzie na GPW

123rf.com
Ten Square Games, rodzime studio specjalizujące się w grach mobilnych oraz przeglądarkowych, złożył Prospekt Emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego.

Spółka planuje w przyszłym roku zadebiutować na głównym rynku warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. - Wejście na giełdę to dla nas m.in. możliwość uzyskania rynkowej wyceny Ten Square Games. Wiele przykładów, również z sektora gier, udowadnia, że warszawska giełda to miejsce, gdzie dobre, rosnące spółki, są w stanie skutecznie budować wartość dla swoich akcjonariuszy - komentuje Maciej Popowicz, prezes Ten Square Games.

Jak podkreśla, upublicznienie da spółce możliwość jeszcze silniejszego związania z nią kluczowych pracowników, którzy są lub mogą zostać jej akcjonariuszami. Game developer na koncie ma tytuły, w które grają miliony ludzi na całym świecie, jak „Fishing Clash", „Let's Fish", „Wild Hunt", czy „Let's Farm".

Spółka została założona w 2011 r. przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala - twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl). Od 2015 r. studio produkuje głównie gry na urządzenia mobilne, dystrybuowane w modelu F2P, nie zapominając przy tym o grach przeglądarkowych, które w dalszym ciągu generują istotne przepływy pieniężne. - Sukces platformy gier free-to-play na nk.pl udowodnił potencjał tego modelu dystrybucji gier. Doświadczenia tam zebrane wykorzystaliśmy w Ten Square Games. W ciągu 6 lat z małego studia staliśmy się globalnym graczem, zatrudniającym 100 wysokiej klasy specjalistów. W tym czasie nasze produkcje zostały zarejestrowane 210 mln razy - zaznacza Maciej Popowicz.

Producent jest autorem najpopularniejszej gry wędkarskiej na świecie. W sumie w port folio firma ma ponad 160 tytułów, których łączna liczba pobrań przekroczyła 210 mln. Główne źródło przychodów spółki stanowią największe produkcje (jak „Fishing Clash" i „Let's Fish"). - Istotnym elementem naszej działalności są rozbudowane narzędzia business intelligence, które wykorzystujemy zarówno na etapie tworzenia, jak i komercjalizacji gier. Dzięki temu zachowujemy stałą kontrolę nad efektywnością i rentownością projektów. Dzięki takiemu podejściu od samego początku działalności osiągaliśmy pozytywne wyniki finansowe - dodaje Arkadiusz Pernal.

Źródło: rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL