Przedświąteczna kampania IKEI połączona z wydaniem nowego katalogu oburzyła skandynawskich klientów firmy.
Zwroty takie jak Boże Narodzenie czy tradycyjna choinka zastąpiono neutralnymi światopoglądowo. Boże Narodzenie zastąpiła "zimowa impreza", a świąteczne drzewko - "roślina sztuczna do wewnątrz".
Lider Duńskiej Partii Ludowej Peter Skaarup, cytowany przez Wirtualne Media, pisze na swoim profilu na Facebooku, że większość Duńczyków świętuje tradycyjne Boże Narodzenie, IKEA zaś podsuwa im coś, co nazywa "zimową imprezą".
"Bardzo kocham Szwecję i Szwedów, ale polityczna poprawność, która pochodzi od naszych sąsiednich krajów, zaczyna być trochę męcząca" - narzeka polityk.
Oburzony jest też Per Willy Amundsen z Norweskiej Partii Postępu, który nawołuje do bojkotu Ikei, bo, jak ocenia, działania marketingowe firmy graniczą z absurdem.
Kilka miesięcy temu poruszenie wywołało zwolnienie jednego z pracowników IKEI, który stracił pracę z powodu komentowania słowami ze Starego i Nowego testamentu akcji „Miesiąc Dumy LGBT", prowadzonej przez szwedzką firmę.
Kilka miesięcy temu poruszenie wywołało zwolnienie jednego z pracowników IKEI, który stracił pracę z powodu komentowania słowami ze Starego i Nowego testamentu akcji „Miesiąc Dumy LGBT", prowadzonej przez szwedzką firmę.
Decydując o jego zwolnieniu IKEA powołała się na wewnętrzne przepisy regulaminu, mówiące o szacunku dla wyznań i uczuć religijnych.
Źródło: Wirtualne Media