Szwecja: Calvin Klein na cenzurowanym za reklamę z Kardashiankami

Szwedzka organizacja Annonsradet zaprotestowała przeciwko seksistowskiej, jej zdaniem, reklamie Calvina Kleina. Według organizacji zdjęcie przedstawia siostry Kardashian jako partnerów seksualnych.

Aktualizacja: 24.01.2018 17:24 Publikacja: 24.01.2018 17:01

Kendall Jenner, Kylie Jenner i Khloe Kardashian

Kendall Jenner, Kylie Jenner i Khloe Kardashian

Foto: Disney | ABC Television Group [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Flickr

Założona w zeszłym roku Annonsradet za cel stawia sobie przeciwdziałanie rozpowszechnianiu seksistowskich i dyskryminujących ze względu na płeć reklam w mediach cyfrowych, najczęściej poprzez zgłaszanie ich administratorom na Facebooku, Instagramie i w innym mediach społecznościowych. Manipulują w ten sposób algorytmami prezentującymi reklamy i chcą zmniejszyć zasięg materiału.

Nowa kampania bielizny Calvina Kleina fotografa Willy'ego Vanderperre przedstawia pięć sióstr Kardashian/Jenner. Annonsradet oświadczyła, że jest zalewana skargami, iż siostry przedstawione są w sposób sugerujący, że mogłyby być partnerkami seksualnymi.

Założycielka organizacji Amanda Oxell powiedziała w rozmowie z portalem TheLocal.se, że walka z seksistowską reklamą jest ważna, ponieważ "będąc wielokrotnie narażeni na pewne obrazy, widzowie często zaczynają wierzyć, że to wyobrażenie odzwierciedla rzeczywistość, do której należy dążyć". - Reklamodawcy muszą być bardziej odpowiedzialni - oceniła.

- Dlatego tak ważna jest walka z reklamą, która przedstawia kobiety w sposób seksistowski i uprzedmiotawiający. Te reklamy Calvina Kleina wyraźnie sugerują kazirodczy związek między siostrami, co jest oczywiście nieprawdą - dodała Oxell.

To nie pierwszy raz, kiedy Annonsradet zajmuje się tą konkretną firmą. W październiku zeszłego roku organizacja skarżyła się na reklamą przedstawiającą aktorkę Kirsten Dunst, sugerującą, że i ona może być partnerem seksualnym.

Założona w zeszłym roku Annonsradet za cel stawia sobie przeciwdziałanie rozpowszechnianiu seksistowskich i dyskryminujących ze względu na płeć reklam w mediach cyfrowych, najczęściej poprzez zgłaszanie ich administratorom na Facebooku, Instagramie i w innym mediach społecznościowych. Manipulują w ten sposób algorytmami prezentującymi reklamy i chcą zmniejszyć zasięg materiału.

Nowa kampania bielizny Calvina Kleina fotografa Willy'ego Vanderperre przedstawia pięć sióstr Kardashian/Jenner. Annonsradet oświadczyła, że jest zalewana skargami, iż siostry przedstawione są w sposób sugerujący, że mogłyby być partnerkami seksualnymi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Aleksander Dugin i faszyzm w rosyjskim szkolnictwie wyższym
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Społeczeństwo
Dubaj pod wodą. "Spadło tyle deszczu, ile pada przez cały rok"
Społeczeństwo
Kruszeje optymizm nad Dnieprem. Jak Ukraińcy widzą koniec wojny?
Społeczeństwo
Walka z gwałtami zakończyła się porażką. Władze zamykają więzienie w USA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Społeczeństwo
5 milionów osób o krok od śmierci głodowej. Kryzys humanitarny w Sudanie