Tysiące miejsc pracy z Sojuszu dla Młodych

W najbliższych czterech latach (do 2020 r.) firmy zaangażowane w inicjatywę zaoferują młodym ludziom 230 tys. miejsc pracy, staży i praktyk w całej Europie. Z tego co najmniej 1300 w Polsce.

Aktualizacja: 29.11.2016 20:27 Publikacja: 29.11.2016 19:26

Foto: PhotoXpress

– Niestety, chociaż skala bezrobocia spada, to bezrobocie wśród młodych osób wciąż stanowi problem nie tylko ekonomiczny, ale również społeczny – podkreśla Mariola Raudo, kierownik działu spraw korporacyjnych i PR w Nestlé, komentując decyzję o przedłużeniu do 2020 r. inicjatywy Sojusz dla Młodych (Alliance for YOUth).

Ten ogłoszony jesienią 2013 r. projekt Nestlé na rzecz walki z bezrobociem wśród młodych zakładał, że w ciągu trzech lat (do końca 2016 r.) koncern stworzy możliwości zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia.

Inicjatywa, do której włączyli się dostawcy i partnerzy biznesowi Nestlé, a wraz z nimi kolejne firmy, przekształciła się w ogólnoeuropejski projekt przedstawicieli świata biznesu. Sojusz, który zrzesza dzisiaj ponad 200 dużych i małych firm (w tym dziesięć w Polsce), kilkakrotnie przekroczył zakładany cel.

Objął bowiem łącznie ok. 115 tys. młodych osób w całej Europie (w tym 6,6 tys. w Polsce), którym zapewniono oferty zatrudnienia, praktyk i staży oraz szkolenia zawodowe. Dodatkowo powstało 620 dualnych systemów edukacji i przeprowadzono 10 tys. warsztatów z praktycznymi poradami dotyczącymi rozmowy kwalifikacyjnej i przygotowania CV.

Sama Nestlé Polska zatrudniła w ramach Alliance for YOUth prawie 1,5 tys. młodych ludzi, a prawie 470 objęła programem praktyk. Powodzenie pierwszej edycji programu skłoniło jego uczestników do dalszych działań, które mają doprowadzić do podwojeniu dotychczasowego wyniku. W kolejnych latach programu uczestnicy Sojuszu chcą zaoferować do 2020 roku aż 230 tys. „szans zaatrudnienia", czyli miejsc pracy, staży i praktyk dla młodych Europejczyków.

Z tego 35 tysięcy deklaruje Nestlé (w tym co najmniej 1,3 tys. w Polsce). Tym bardziej że według danych Eurostatu bezrobocie wśród młodych Europejczyków nadal jest wysokie. Pod koniec ubiegłego roku w 28 krajach Unii sięgało 19,6 proc., zaś w Polsce wynosiło 20,2 proc.

Mariola Raudo zwraca uwagę, że na niekorzyść młodych ludzi, także w naszym kraju, działa bardzo wymagający rynek pracy. – Obecnie pracodawcy najchętniej zatrudniają specjalistów z konkretnej dziedziny, a świeżo upieczonym absolwentom uczelni trudno jest pełnić rolę doświadczonego pracownika – wyjaśnia menedżer Nestlé Polska. Przypomina też, że młodzież w Polsce charakteryzuje się niską aktywnością zawodową, a jej bezrobocie negatywnie odbija się na kondycji ekonomicznej państwa, a także na sytuacji społecznej, przekładając się m.in. na spadek liczby urodzeń.

– Niestety, chociaż skala bezrobocia spada, to bezrobocie wśród młodych osób wciąż stanowi problem nie tylko ekonomiczny, ale również społeczny – podkreśla Mariola Raudo, kierownik działu spraw korporacyjnych i PR w Nestlé, komentując decyzję o przedłużeniu do 2020 r. inicjatywy Sojusz dla Młodych (Alliance for YOUth).

Ten ogłoszony jesienią 2013 r. projekt Nestlé na rzecz walki z bezrobociem wśród młodych zakładał, że w ciągu trzech lat (do końca 2016 r.) koncern stworzy możliwości zatrudnienia dla 20 tys. Europejczyków do 30. roku życia.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Praca
Depresja pracowników kosztuje firmy miliardy złotych. Straty są coraz większe
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca
Rekordowa liczba studenckich staży w Programie Kariera
Praca
Dyplom nadal pomaga na starcie
Praca
Mobbing w miejscu pracy – jak sobie radzić z przemocą i nękaniem
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Praca
Migranci zarobkowi krótko mieszkają pod dachem pracodawcy. Samodzielni Ukraińcy