Reklama
Rozwiń
Reklama

Trzeba umieć i zdobyć, i utrzymać pracownika

W tym roku ponad jedna piąta pracujących Polaków zmieniła pracodawcę. Średnią podwyższali młodzi ludzie, ale dużym wyzwaniem dla firm są odejścia doświadczonych fachowców i specjalistów.

Aktualizacja: 15.10.2019 21:27 Publikacja: 15.10.2019 21:00

Trzeba umieć i zdobyć, i utrzymać pracownika

Foto: Adobe Stock

Do 22 proc. wzrósł we wrześniowym badaniu agencji zatrudnienia Randstad odsetek pracowników, którzy w ostatnich sześciu miesiącach zmienili pracodawcę. W takich zawodach jak sprzedawcy, robotnicy niewykwalifikowani, ale także inżynierowe, odsetek takich deklaracji przekraczał jedną trzecią. Z opinii osób, które zmieniły ostatnio pracodawcę, wynika, że najczęściej skłaniała ich do tego chęć rozwoju zawodowego.

Ten powód wskazywała teraz ponad połowa badanych, a więc zdecydowanie więcej niż wymienianą jeszcze do niedawna perspektywę wyższego wynagrodzenia w nowej pracy (być może dlatego, że po fali podwyżek coraz trudniej o znaczące przebicie płacowe na tych samych stanowiskach). Nadal też wysoko wśród przyczyn zmiany pracy plasuje się niezadowolenie z dotychczasowego pracodawcy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rynek pracy
Rynek pracy w krajach Unii coraz chłodniejszy. Wynik najgorszy od 5 lat
Rynek pracy
Niezdrowa dieta przeszkadza Polakom w pracy
Rynek pracy
Wahadło na rynku pracy mocniej wychyla się w kierunku pracodawców
Rynek pracy
Kobiety w finansach. Szklany sufit pęka powoli
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Rynek pracy
Imigracyjne bariery hamują nowe inwestycje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama