Reklama

USA: Czy "stealthing" jest formą gwałtu?

"Stealthing", czyli zjawisko ukradkowego ściągania przez mężczyzn prezerwatywy w trakcie seksu (bez wiedzy partnerki), staje się coraz częstsze - wynika z raportu opisanego w periodyku wydawanym przez amerykańską uczelnię Columbia University School of Law.

Aktualizacja: 25.04.2017 15:06 Publikacja: 25.04.2017 14:49

USA: Czy "stealthing" jest formą gwałtu?

Foto: Fotolia.com

Aleksandra Brodsky, główna autorka opracowania przekonuje, że "stealthing" jest formą napaści seksualnej i powinien być traktowany w taki sposób, w jaki traktuje się inne tego typu czyny.

Brodsky twierdzi, że w sieci powstają grupy, w których członkowie zachęcają kolejnych mężczyzn do podjęcia wyzwania i dołączenia do grona osób, które dopuściły się "stealthingu". Jak pisze "New York Post" takie osoby uważają, że "rozsiewanie nasienia" jest prawem mężczyzny.

Autorka opracowania podkreśla, że chciałaby zmienić sposób podejścia do tego zjawiska - według niej w przypadku "stealthinghu" należy mówić o "przemocy" i przestępstwie seksualnym.

W artykule wypowiada się m.in. Rebecca, doktorantka, która pracuje w linii telefonicznej udzielającej pomocy ofiarom gwałtu. Kobieta twierdzi, że w ostatnim czasie coraz więcej dzwoniących na tę linię kobiet zgłasza, że padły ofiarą "stealthingu". Sama Rebecca przyznaje, że również doświadczyła "stealthingu".

- Wszystkie te historie są podobne. Kobiety mówią, że nie są pewne, czy zostały zgwałcone. Czują się napastowane, ale brakuje im słów na określenie tego zjawiska - tłumaczy Rebecca.

Reklama
Reklama
Przestępczość
Braciom Menendezom odmówiono zwolnienia warunkowego. Na kolejną szansę muszą czekać 18 miesięcy
Przestępczość
Śmierć Matthew Perry’ego. „Królowa ketaminy” ma przyznać się do winy
Przestępczość
Australia: Polityk siedzi w więzieniu za gwałt, ale miejsca w parlamencie oddać nie chce
Przestępczość
Nowy Jork: Strzały w wieżowcu, w którym znajduje się centrala NFL. Są ofiary
Przestępczość
Strzelanina w stolicy Tajlandii. Są ofiary
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama