Antyszczepionkowcy nawołują w mediach społecznościowych do bojkotu browaru pod hashtagiem #BoycottHeineken po tym, jak browar zamieścił reklamę pokazującą starsze pokolenia imprezujące w klubie z podpisem: "Zdrowie zaszczepionych". Czas do nich dołączyć".

Reklama pokazuje grupę zaszczepionych seniorów, którzy są w stanie bezpiecznie wrócić do barów i klubów i ponownie nawiązać kontakty towarzyskie. - Chodzi o wsparcie branży hotelarskiej i bezpieczny powrót do barów i restauracji żebyśmy znów mogli być razem - powiedział rzecznik Heinekena w rozmowie z Yahoo Finance UK. Skala sprzeciwu wobec reklamy nie była od razu jasna. Hashtag #BoycottHeineken był bowiem używany także przez osoby wspierające firmę i jej przekaz.

Mimo bojkotu akcje firmy zniżkowały w piątek jedynie o 0,3 proc.

Heineken spodziewa się , że antyreklama ze strony antyszczepionkowców doprowadzi do "znacznego rozpowszechnienia marki, co może przynieść firmie korzyści, ponieważ więcej osób będzie dyskutować nad zaletami kampanii i jej ogólną użytecznością w promowaniu szczepień".