Szwedzki oddział McDonald's we współpracy z agencją reklamową NORD DDB kolejny już raz udowadnia, że fastfood nie musi się kojarzyć tylko z szybkim (i niekoniecznie dietetycznym) jedzeniem. Z okazji Światowego Dnia Pszczoły przygotowany został specjalny projekt, który udowadnia, że również takie koncerny, jak McDonald's chcą być postrzegane jako odpowiedzialne i dbające o środowisko naturalne.
Tym specjalnym projektem jest McHive, czyli specjalny ul w kształcie miniaturowego McDonalda (odwzorowano nawet okienka drive). W środku jest miejsce dla całego roju.
Zaprezentowany przez McDonald's ul nie jest jednak pierwszym ulem powiązanym z siecią fastfood. Inicjatywa ustawiania na dachach lokali McDonald's wyszła od lokalnych franczyzobiorców koncernu i teraz, jak twierdzi McDonald's rozszerza się na całą Szwecję. Dzięki tej inicjatywie poprawia się ochrona pszczół, którym ostatnio potrzeba jej bardziej z uwagi na zmiany klimatu i duże zużycie pestycydów w rolnictwie. Pszczoły, o czym warto pamiętać, są jednym z najważniejszych zapylaczy dla roślin uprawianych przez człowieka na żywność.