Słabsze wyniki producenta Żołądkowej

O prawie 46 proc., do 19,4 mln euro, zmalał zysk netto Stock Spirits w 2015 r. Dywidenda będzie jednak o 55 proc. wyższa niż za 2014 r.

Publikacja: 10.03.2016 13:15

Słabsze wyniki producenta Żołądkowej

Foto: Bloomberg

W 2015 r. zysk operacyjny alkoholowej grupy, m.in. wicelidera rynku wódki w Polsce, obniżył się o 23,3 proc. do 41,7 mln euro. Jego przychody spadły o ponad 10 proc. do 262,6 mln euro.

Udziały Stocka w polskim rynku wódki zmalały z 38,1 do 30,9 proc. Udało mu się jednak utrzymać pozycję lidera kategorii wódek smakowych.

- Rok 2015 był kolejnym rokiem zakłóceń na polskim rynku i osobiście jestem bardzo rozczarowany faktem, że w listopadzie 2015 r. musieliśmy zrewidować prognozę zysku – komentuje Chris Heath, dyrektor generalny Stock Spirits Group.

Lepsza dla grupy, na wszystkich rynkach, gdzie działa, była natomiast II połowa 2015 r.

- Na wszystkich naszych rynkach w drugiej połowie roku osiągnęliśmy wzrost zysków względem analogicznego okresu 2014 r. – zaznacza szef Stock Spirits.

Niedawno zarząd zakończył przegląd strategii grupy oraz działań w Polsce.

- Oba przeglądy potwierdziły główne elementy naszych strategicznych celów, jednocześnie wskazały szereg obszarów, w których musimy dostosować naszą strategię i działania, by uwzględnić zmiany zachodzące w otoczeniu konkurencyjnym w Polsce i utrzymujące się trudności co do możliwości dokonania istotnych akwizycji w Europie Środkowo-Wschodniej w celu poszerzenia naszej geograficznej obecności – zaznacza Chris Heath.

Jak dodaje, przepływy pieniężne grupy pozostają mocne, a wskaźnik dźwigni finansowej na koniec roku był nieznacznie powyżej 1, co daje grupie bardzo solidny bilans na przyszłość. Ostateczna dywidenda z zysku za 2015 r. wyniesie 0,0455 euro na akcję. To oznacza, że łączna dywidenda za będzie o ponad 55 proc. większa niż za 2014 r.

- Co więcej, jeśli w niedługiej przyszłości nie będziemy mogli ogłosić istotnych przejęć, zarząd rozważy najkorzystniejsze sposoby dalszego przekazania kapitału akcjonariuszom – podkreśla Chris Heath.

W 2015 r. zysk operacyjny alkoholowej grupy, m.in. wicelidera rynku wódki w Polsce, obniżył się o 23,3 proc. do 41,7 mln euro. Jego przychody spadły o ponad 10 proc. do 262,6 mln euro.

Udziały Stocka w polskim rynku wódki zmalały z 38,1 do 30,9 proc. Udało mu się jednak utrzymać pozycję lidera kategorii wódek smakowych.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”