Reklama
Rozwiń

Chiński rywal Starbucksa walczy z kryzysem wizerunkowym. Ma nowego prezesa

Chińska sieć kawiarni Luckin Coffee powołała nowego prezesa, który ma pomóc jej wyjść z potężnego kryzysu wizerunkowego wywołanego ujawnionym w kwietniu skandalem finansowym.

Aktualizacja: 14.07.2020 13:13 Publikacja: 14.07.2020 13:02

Chiński rywal Starbucksa walczy z kryzysem wizerunkowym. Ma nowego prezesa

Foto: Bloomberg

ala

Media na całym świecie rozpisują się od miesięcy o porażce giełdowej największego rywala Starbucksa w Chinach. Założona w 2017 roku sieć Luckin Coffee radziła sobie doskonale na rodzimym rynku, w błyskawicznym tempie otwierając nowe lokale i przebijając się na pozycję lidera (w styczniu 2020 roku miała już więcej lokali w Chinach niż Starbucks). Spółka weszła w ubiegłym roku na amerykańską giełdę, aby pozyskać kapitał na dalszy rozwój - i tu zaczęły się jej kłopoty. Po opublikowaniu raportów finansowych okazało się, że firma mocno zawyżyła zyski za 2019 rok, wprowadzając w błąd inwestorów. W kwietniu 2020 roku sieć oficjalnie przyznała, że jej zarząd dopuścił się malwersacji. Kurs akcji firmy się załamał, a NASDAQ zawiesił Luckin Coffee na giełdzie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama