Reklama

Chiński rywal Starbucksa walczy z kryzysem wizerunkowym. Ma nowego prezesa

Chińska sieć kawiarni Luckin Coffee powołała nowego prezesa, który ma pomóc jej wyjść z potężnego kryzysu wizerunkowego wywołanego ujawnionym w kwietniu skandalem finansowym.

Aktualizacja: 14.07.2020 13:13 Publikacja: 14.07.2020 13:02

Chiński rywal Starbucksa walczy z kryzysem wizerunkowym. Ma nowego prezesa

Foto: Bloomberg

ala

Media na całym świecie rozpisują się od miesięcy o porażce giełdowej największego rywala Starbucksa w Chinach. Założona w 2017 roku sieć Luckin Coffee radziła sobie doskonale na rodzimym rynku, w błyskawicznym tempie otwierając nowe lokale i przebijając się na pozycję lidera (w styczniu 2020 roku miała już więcej lokali w Chinach niż Starbucks). Spółka weszła w ubiegłym roku na amerykańską giełdę, aby pozyskać kapitał na dalszy rozwój - i tu zaczęły się jej kłopoty. Po opublikowaniu raportów finansowych okazało się, że firma mocno zawyżyła zyski za 2019 rok, wprowadzając w błąd inwestorów. W kwietniu 2020 roku sieć oficjalnie przyznała, że jej zarząd dopuścił się malwersacji. Kurs akcji firmy się załamał, a NASDAQ zawiesił Luckin Coffee na giełdzie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Przemysł spożywczy
Wojna o piwo i „małpki” w Sejmie. Kto zyska na zakazie reklam?
Przemysł spożywczy
Wojna ustaw z alkoholem. Już dwa projekty chcą usunąć procenty ze stacji i reklam
Przemysł spożywczy
Wyścig na zakazy dla alkoholu. Ustawa Lewicy już w Sejmie, Polski 2050 w czwartek
Reklama
Reklama