Małe i średnie firmy planujące rozwój na zagranicznych rynkach poszukują instrumentów wsparcia, które pomogą im przygotować się do ekspansji. Tego rodzaju wsparcie mogą zaoferować banki. Przykładem jest program Firmowych Ewolucji realizowany przez Bank Zachodni WBK, stanowiący element jego strategii rozwojowej w segmencie MŚP. Ma on przynieść bankowi efekt synergii oraz zwiększyć skuteczność pozyskiwania nowych klientów z grupy małych i średnich przedsiębiorstw.
Firmowe Ewolucje oferują firmom pomoc z zakresu księgowości, prawa, marketingu, wsparcia sprzedaży oraz monitorowania płatności. Według Adriana Kaczmarka, makroregionalnego menedżera ds. wsparcia sprzedaży MŚP, mają być dopełnieniem już posiadanego przez bank narzędzia, jakim jest portal SantanderTrade.com, pozwalający znaleźć potencjalny rynek i kontrahentów. - Firmowe Ewolucje prowadzą firmę dalej, zapewniając usługi i rozwiązania kluczowe na etapie operacyjnej realizacji ekspansji – podkreśla Kaczmarek.