Reklama
Rozwiń
Reklama

Futbolizacja życia prowincji

Truizmem jest stwierdzenie, że piłka nożna ekscytuje Polaków pomimo braku sukcesów naszych klubów w Europie. Ale już odpowiedź na pytanie, skąd ten fenomen, nie jest prosta. Książka Konrada Burdyki „Między zagrodą a boiskiem" proponuje bardzo ciekawą odpowiedź.

Publikacja: 16.04.2021 18:00

„Między zagrodą a boiskiem. Studium aktywności wiejskich klubów sportowych", Konrad Burdyka, wyd. In

„Między zagrodą a boiskiem. Studium aktywności wiejskich klubów sportowych", Konrad Burdyka, wyd. Instytutu Filozofii i Socjologii PAN

Foto: materiały prasowe

To publikacja naukowa, powstała wskutek obserwacji uczestniczącej, którą autor prowadził w czasie spotkań amatorskich klubów piłkarskich. Analizował także materiały zamieszczane przez drużyny w internecie. Ten raport z badania momentami czyta się jak reportaż o tym, co dzieje się w przerwie i po meczu takich drużyn, jak KS Huragan Lipniki czy Kanarki Małachowice. Punktem odniesienia jest jednak socjologiczna teoria kapitału społecznego. Jego poziom jest wysoki, gdy ludzie sobie ufają i współpracują. Autor zastanawia się więc, na ile amatorskie drużyny tworzą nową przestrzeń do kooperacji, bez której niemożliwe byłoby spełnienie formalnych wymogów, aby zorganizować mecz. Już bowiem drużyny z klasy B, czyli siódmej ligi, muszą mieć szatnie dla sędziów i zadaszenia dla zawodników rezerwowych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Plus Minus
„The Smashing Machine”: Chleb, igrzyska i anatomia bólu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Plus Minus
„Bezcenny pakunek”: Dar od Boga Pociągu Towarowego
Plus Minus
„Tajemniczy pociąg”: Kafka jedzie pociągiem
Plus Minus
„Skarbek”: Porażka agentki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Plus Minus
Gość „Plusa Minusa” poleca. Dr Agnieszka Tambor: Kibicuję polskiemu kinu
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama