Reklama
Rozwiń
Reklama

Zbliża się afera księgowa?

Pewność danych jest dziś dla światowych inwestorów jedną z kluczowych kwestii. Ryzyka są duże, dlatego to długoterminowa inwestycja, która ostatecznie się opłaca.

Publikacja: 01.10.2015 21:00

Zbliża się afera księgowa?

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Znaczenia niezależnego, zewnętrznego audytu finansowego w firmach nie sposób nie docenić. Jest jednym z najważniejszych narzędzi nadzoru właścicielskiego. Stanowi też rodzaj gwarancji dla członków rad nadzorczych, inwestorów i interesariuszy, że dana spółka funkcjonuje właściwie na wszystkich poziomach operacyjnych.

Pod względem firm oferujących usługi audytorskie polski rynek jest niezwykle konkurencyjny. Wielu mówi nawet, że najbardziej w Europie. Podczas gdy w innych krajach UE mamy w zasadzie dominację firm wielkiej czwórki, w Polsce prężnie działają zarówno gracze z tej grupy (PwC, EY, KPMG i Deloitte), mniejsze międzynarodowe korporacje (np. Grant Thornton), jak i wiele małych spółek, specjalizujących się tylko w audycie. Konkurencja jest zawsze dobra, kiedy wraz z nią rośnie jakość. Tym bardziej niepokoi mnie to, że u nas powoli zaczyna być zupełnie inaczej.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jesteśmy mistrzami świata. W prokrastynacji
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Opinie Ekonomiczne
Bogusław Chrabota: Dlaczego chińskie auta zwyciężają?
Opinie Ekonomiczne
Katarzyna Kucharczyk: Przepisy widmo, ale ryzyko realne
Opinie Ekonomiczne
Małgorzata Zaleska: NBP – kierunki zmian
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Śpiący gigant, który się nie budzi
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama