Reklama

Jesz wołowinę i jagnięcinę? Masz zły wpływ na środowisko

Unikanie mięsa i produktów mlecznych jest jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie naszego negatywnego wpływu na środowisko - podkreślają naukowcy z Uniwersytetu Oksfordzkiego. BBC stworzyło kalkulator, dzięki któremu możemy dowiedzieć się, jaki wpływ na klimat ma spożywanie konkretnych posiłków i napojów.

Aktualizacja: 14.12.2018 14:00 Publikacja: 14.12.2018 13:41

Jesz wołowinę i jagnięcinę? Masz zły wpływ na środowisko

Foto: AdobeStock

adm

Według badania przeprowadzonego na Uniwersytecie Oksfordzkim, produkcja żywności odpowiada za jedną czwartą wszystkich emisji gazów cieplarnianych, przyczyniając się do globalnego ocieplenia.

Naukowcy zaznaczają, że zależnie od spożywanych pokarmów, możemy mieć różny wpływ na środowisko. Badania wykazały, że mięso i inne produkty zwierzęce odpowiadają za ponad połowę emisji gazów cieplarnianych związanych z żywnością, mimo że stanowią tylko jedną piątą kalorii, które spożywamy. Spośród wszystkich produktów analizowanych w badaniu stwierdzono, że wołowina i jagnięcina mają zdecydowanie najbardziej szkodliwy wpływ na środowisko.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Krewny z Ameryki. Jak filmy opowiadają niezwyczajną historię polskich emigrantów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Partnera
Czy można wykryć, że pracę napisała AI? Nauczyciele akademiccy vs. ChatGPT
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama