Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 10.10.2019 21:00 Publikacja: 10.10.2019 21:00
Foto: Adobe Stock
Coraz więcej argumentów przemawia za tym, że dla branży motoryzacyjnej w Polsce nadchodzą chudsze lata. Wielu jej giełdowych przedstawicieli jest w dużym stopniu nastawionych na eksport, w związku z czym ich kondycja jest powiązana z koniunkturą na zagranicznych rynkach. Dlatego ich notowania na warszawskiej giełdzie od dłuższego czasu systematycznie spadają.
– Słabą stroną krajowych poddostawców części i akcesoriów samochodowych jest mocne uzależnienie od odbiorców, którym spada sprzedaż w związku z osłabieniem popytu na największych rynkach zbytu. Z taką sytuacją mamy do czynienia nie tylko na największych europejskich rynkach, ale i w Chinach, gdzie trafiała część europejskiej produkcji. Spadek zamówień jednak na razie w niewielkim stopniu dotyczy giełdowych producentów części, ale jest już wyraźnie widoczny w przypadku zachodnich konkurentów – wskazuje Michał Sztabler, analityk Noble Securities.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Umowa na zakup 180 czołgów K2 od koreańskiego koncernu Hyundai Rotem jest gotowa i ma być podpisana jeszcze w li...
Ministerstwo Aktywów Państwowych pozytywnie rozpatrzyło wniosek Polskiej Grupy Zbrojeniowej o dofinansowanie utw...
Czerwcowy PMI w polskim przemyśle spada do 44,8 punkty, co jest najgorszym wynikiem od 2023 roku. Amerykański Se...
Czerwcowy PMI w polskim przemyśle spada do 44,8 punkty, co jest najgorszym wynikiem od 2023 roku. Amerykański Se...
We wtorek odbył się chrzest i wodowanie ORP Jerzy Różycki. To pierwszy z dwóch okrętów rozpoznania radioelektron...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas